Na maanden wachten...eindelijk de nieuwe ( NOS ! ) aanwinst!

Effe een “teaser” :smiley:

De ouwe rotten in het vak weten het direct, maar laat tock maar het filmpje uitspelen, zo kom je in de mood :wink:

You-tube filmpje:

Foto’s volgen straks.

Ik weet het Marc…heel benieuw naar de foto’s.

Je hebt de eerste in je mailbox gekregen !!! ( Ik had het beloofd hé ! )

Marc je hebt een PM…

PM terug :wink:

Van harte Marc, die hoort echt in je verzameling thuis.

Tadaaa !

Marc, er zitten 15 Jewels in en er zijn 15000 stuks wereldwijd van gemaakt. niet veel dus.

Weet ik hoor; ik heb haast alle foto’s die op het net zijn te vinden, gedownload, ik heb er ook zoveel mogelijk info over gezocht.

Als ik zo iets koop maak ik wel eerst mijn “huiswerk” hoor :wink:

Goh, nu ik erover denk, ik zou nog wel een tweede willen - eentje om te dragen ! :smiley:

Tussen de Blumekens en de Bijtjes zou Urbain zeggen.

Arjay

De mijne moet weer een sevice beurt…Meestal vraagt de juwelier of hij naar de horlogemaker moet of dat hij opgestuurd moet worden naar Omega…wat is beter?

Als het LCD nog goed is en de wijzerplaat is OK, kan een GOEDE horlogemaker dat perfect onderhouden imho.
Maar als de LCD-tjes beginnen te vervagen en/pf groenachtig beginnen te worden zou ik hem toch naar Omega zenden: je krijgt een nieuwe terug en hebt weer 24 maand waarborg.

Op het WUS forum is er iemand die een MC 2400 ter restauratie heeft aangeboden en die persoon zegt dat Omega er geen service meer kan/+wil geven.

Nu van de MC 2400 zijn er ook maar 1000 gemaakt, van de Albatros een 15.000 als ik mij niet vergis.
Maar ooit komt ook aan die stock een eind…

Gefeliciteerd Marc! En NOS nog wel! Lastig daaraan is alleen of je 'm dan na al die jaren als eerste zou “ontmaagden”…? :smiley:
Maar nu heb je er eigenlijk nog amper wat over verteld, vertel eens, hoe kom je er aan en hoe oud is ze enz enz?

Henrik Schreef:

Gefeliciteerd Marc! En NOS nog wel! Lastig daaraan
is alleen of je 'm dan na al die jaren als eerste
zou “ontmaagden”…? :smiley:
Maar nu heb je er eigenlijk nog amper wat over
verteld, vertel eens, hoe kom je er aan en hoe oud
is ze enz enz?

Ja, maar DAT is eigenlijk het geheim van de koper…:smiley:

Enfin, omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Had een soortgelijke NOS gespot op ebay, maar op het laatste ogenblijk was er iemand anders mee weg.
Daar ik de verkoper al op voorhand had gecontacteerd, had ie mijn adres.

Een tijdje later kreeg ik een mail dat hij een Omega Seamaster Chrono-Quartz verwachtte van een beurt bij Omega.
Nu als je weet wat zo’n beurt kost, begon ik al wat achterdochtig te worden. Hoe kon die man er dan in godsnaam nog op verdienen ?
En of hij ze moest reserveren voor mij ?

Mja, ik ging akkoord ALS …

…ik weer zeer duidelijke foto’s van het horloge mocht ontvangen.
…en als hij me een scan van de onderhoudspapieren van Omega kon toesturen.

Okiedo.

Maanden gingen voorbij … (later vernam ik dat ze bijna 1 jaar bij Omega was geweest )

Tot een weekje geleden er gemeld werd dat alles binnen was.

Foto’s ontvangen.
Scan ontvangen.

Telefoonnummers uitgewisseld.
Plaats en dag ( 23 september…vandaar geen Rikketik voor mij :frowning: ) afgesproken.

En ja werkelijk: de klok was “minter” dan mint ! :smiley:

Je hoort soms straffe verhalen van Breitling en Omega ( én van hun dure prijzen ), maar deze klok was echt gloednieuw ! WOW !

De prijs ga ik niet verklappen, maar als je ziet welke zwaar beschadigde horloges soms op Ebay verkocht worden, viel die al bij al nog redelijk mee.

Hoe komt het dat het horloge dan in NOS-staat was ?

Wel, het was een man met toekomstvisie ( of een kristallen bol ? ): hij had destijds zo een AANTAL horloges gekocht en gewoon weggelegd.

Nu was de tijd rijp ( Omegamania…) om ze met forse winst te verkopen. Maar de LCD-tjes hadden blijkbaar toch geleden onder het lange bewaren. Vandaar dat hij ze naar Omega had verzonden.

Als je weet wat die horloges destijds gekost hebben én je verrekent de kosten van het onderhoud ook door, kan je nog steeds een redelijke winst maken.

Al bij al heb ik een splinternieuw horloge uit 1976 gekocht.

De wijzerplaat is de originele, want daar zie je duidelijk dat de Luminova mooi “verouderd” is, maar de wijzers zelf zijn wel bijgewerkt met een likje nieuwe Luminova.

Al bij al heb ik er toch een dikke drie maanden moeten op wachten, maar het was de moeite, want het was de man zijn laatste Albatros. :wink:

Ziet er goed uit Marc-B1!!!
Mag ik vragen hoe groot deze Omega is! hij ziet er groot uit?

Zier er inderdaad super uit Marc.
Beter een beetje wachten tot je iets goeds vind. Nooit de eerste de beste ? nemen.
Geduld is een deugd.

Roger Schreef:

Ziet er goed uit Marc-B1!!!
Mag ik vragen hoe groot deze Omega is! hij ziet er
groot uit?

Effe copy and paste :wink: :

More than 30 years have past since the Olympic Games in Montreal in 1976 and the Omega Chrono Quartz is still the top selling LCD watch worldwide. In 1976 this massive watch (about 160 gramm) with the huge dimensions of 47mm x 34mm x 12,3 mm was the first ever made binary watch with two LCD displays and one electronically powered movement (the famous Omega 1611 caliber with a 32Hz frequency). For its time this watch has an absolute unique accuracy of 1/100 seconds (some years latter this was than beaten up by the Heuer LCD/LCD with 1/1000 seconds timing). Several sources indicate that only 10.000 - 15.000 Chrono Quartz pieces have been build for the Olympic Games: no wonder why this watch is such scarce and popular today (besides the stunning design). Many names you can find on the web for this watch: Omega Chrono Quartz also written as Chrono Quarz. Along that it is also called Albatros(s) watch, TV watch or Jupp Derwall watch (the famous trainer of the 1972’s German Olympic Soccer Team).

Wat een mooie klok Marc ! (tu)
Heel veel polsplezier ! :smiley:

Groet,
Werner

Veel draagplezier !

Ja, dit is inderdaad een ‘geniet-horloge’. (tu) Mooi! Heb er veel plezier van!!!