Dag forumleden, recentelijk heb ik een jaquet droz gekocht die ik toevallig ergens tegen kwam, nu weet ik dat dit merk hedendaags horloges maakt die (voor mij in ieder geval) onbetaalbaar zijn maar heb geen idee hoe dit zit met hun vintage horloges. Ik kan ook op een oude listing op birth year watches na niks vinden wat er op lijkt. Het horloge loopt nog haast op chronometer spec. Als iemand hier mij zou kunnen helpen met het identificeren van het horloge zou dat erg gewaardeerd worden. Hieronder een paar fotos. Mvg Cas van het horloge
Ik vind hem fraai, en even in de juiste categorie gezet voor betere kansen op een antwoord op jouw vragen.
Dank je wel. Dit is inderdaad betere categorie er voor.
Kijk hier eens:
Dit is ook mijn post idd . Heeft daar nog niet tot heel veel antwoorden geleid dus dacht probeer het hier ook even.
Heb er een aantal gevonden.
Dit moet het uurwerk zijn. Als dit klopt zal die ergens laat jaren 60 of begin 70 gemaakt zijn.
Gezien de vorm van JD destijds, vermoed ik het uurwerk, plaat en kast elders ingekocht en geassembleerd. Echter zeker geen slecht uurwerk. Mooi dat ie zo goed loopt👍
Hier nog een plakkerig met dezelfde dial en denk ook fabrikant van de kast? Iets anders vormgegeven, met name de lugs, echter zeer gelijk in eigenschappen.
Heel erg elegant horloge. Een echte dresswatch met een vette band. Top!
Jaquet Droz is een erg oud merk.
Uit 1738, producent van horloges en automata.
Ik meen ook voor het Franse hof.
Nou ja, de naam is erg oud; maar net als o.a. Blancpain is het wel een door de Swatch Group “rejuvenated” en meteen flink “upmarketed” merk dat - net als bijvoorbeeld Breguet - eigenlijk geen echte doorlopende link met het historische merk meer heeft.
Er is de beroemde maker van mechanische robots, Jacquet Droz, zijn creaties zijn onbetaalbaar en museaal.
In de jaren zeventig wordt er een merk opgestart in Azië genaamd Jacquet Droz, die vrij eenvoudige no name horloges laat voorzien van een merknaam. Het merk ging vrij snel weer ten onder als gevolg van de quartz crisis.
En dan is er de moderne Jacquet Droz die haute horlogerie mechanische creaties maakt. Zoals horloges met een zingende vogel complicatie.
Jouw horloge is er dus eentje uit de tweede fase… Leuk maar niet echt waardevol of bijzonder.