NA: Maen Hudson Automatic 38

Dankzij @Watchnext ben ik sinds vanavond de trotse eigenaar van een Maen Hudson 38, zónder de rode accenten na 1,5 maand zonder diver te hebben gezeten.

Alles wat ik wat minder begon te vinden aan m’n Squale Atmos is nu getackled;
-geen cyclops
-geen Mercedes handen
-geen dubbele logo’s op de dial
-iets passender voor mijn slanke (~16cm) polsmaat (38mm ipv 40mm).

Erg content mee!
De combi van retro/slank/elegant/dressy/understated is fijn!

35 likes

Mooi clean horloge! Ik vind Maen stiekem best wel een sympathiek merk.

Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Mijn beste,

Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment!!
En dat heb jij met deze ‘Maen Hudson 38’ mooi voor elkaar gekregen!!
Ik wens je er derhalve een gezegende tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Een Maen zonder maen-complicatie :frowning:
:wink:

Nice, heb em zelf ook gehad. Kan goed mijn ex zijn trouwens…

Gave duiker met het formaat zoals het heurt. Proficiat

2 likes

Als het goed is, is het idd jouw ex ja! :sweat_smile:

Keepin’ it in the family. :sunglasses::fist_right:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

Groeten van z’n familielid

4 likes

Prachtig! Het zou heel fijn zijn als meer merken wat kleinere duikers gingen maken. Veel plezier ermee!

1 like

Ik ben fan. Leuk merk. Leuk horloge! :1st_place_medal:

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

Hij is erg leuk! Gefeliciteerd!

Hier zn broertje.
Gekocht bij de lancering op Kickstarter, dit is #60. Nog steeds erg blij mee. Krijg er ook leuke reacties op

3 likes

Dank, allen! :grinning::+1:

Mooi horloge! Gefeliciteerd. Duiker altijd goed!
Voor mij iets te klein maar heb grote pols.
Maar wat kost zoiets nieuw ?

1 like

https://www.maenwatches.com/pages/hudson-automatic-collection
€499 (de zwarte NATO is een optionele meerprijs).

2 likes

De afgelopen 2 weken non-stop de Hudson gedragen. Hij bevalt echt goed!
Jammer van z’n 12-13 seconden ‘haast’ per dag.

Weet iemand nog een adresje omg. Breda die een ETA-2824-2 Elaboré wat strakker kan afregelen?

Leuk horloge. Het was een erg succesvolle kickstarter maar helaas hebben ze toen niet kunnen leveren wat ze in eerste instantie beloofden. Ze hebben toen nog iedereen nieuwe wijzers aangeboden om de slechte lume van de originele te vervangen. Je moest ze echter wel zelf (laten) plaatsen.

Zelf heb ik de witte dial gehad. Uitgerekend voor die hebben ze geen nieuwe wijzers laten maken.

Behalve de lume-sterkte, waar zijn ze dan te kort geschoten? Wat ik er tot dusver van gelezen heb, hebben ze vanwege het succes juist allerlei zaken gaandeweg ge-upgrade…‘above and beyond’ wat er in eerste instantie beloofd was; ‘full’ Swiss made (in eerste instantie alleen het uurwerk), metalen rehaut, etc. überhaupt zou die Jet black LE in eerste instantie er niet eens komen, totdat bleek dat er zoveel animo voor was. Ik vind het ook nog steeds de mooiste; de rode accenten maken hem weliswaar wat sportiever, maar dat hoefde van mij niet zo en de mismatch in rood/roze (belettering en lume-paint) vond ik storend.

En dat gemiep op WUS van die Amerikanen over ‘Maen stopt het verschil in VAT in hun eigen zak’ nadat je in eerste instantie akkoord was gegaan met die kickstarterprijs… man, man…:expressionless:
Had Maen dat beter kunnen handlen (partial refund o.i.d.)? Vast wel, maar die kickstarterprijs van 349 voor zo’n compleet en netjes afgewerkt horloge…Ik zou niet klagen en nog steeds betaal je niet MEER dan een Europeaan voor hetzelfde product. Ik kan je uit ervaring vertellen, dat dit andersom héél anders kan.

(bijv Mesa Boogie Mark V:25 gitaarversterker, US made, daar $1400, hier ruim 2200 euro. :dizzy_face: )

Minder scherpe afwerking van de kast t.o.v. promotiemodel.
Slecht, of niet te draaien duikring.
Kroon die niet in wil schroeven bij redelijk wat modellen.
Goedkoop ogende band.

Alles bij elkaar voelde het als een €150,- horloge alleen hebben ze er een ETA in gegooid.