NA: Magrette eruit Oris Aquis erin

Deze week mijn Magrette OPP verkocht, gelukkig via het forum, en via een ex-collega van een buurman van hem een Oris Aquis voor hele zachte prijs over kunnen nemen.

Zat al een tijdje te kijken omdat ik er na 2 weken vakantie met alleen de Magrette om toch er achter was dat rose-goud niet helemaal mijn ding is.

Oris Aquis vind ik al een hele tijd schitterend maar de cash ontbrak. Via via dus een Oris Aquis over kunnen nemen omdat de band wel heel erg bekrast was.

Vandaag een uurtje of anderhalf zitten polijsten, Dremel polijstpasta, oud t-shirt en poetsen maar. Na half uur is er echt al flink resultaat zichtbaar. Na een uur poetsen ben ik redelijk tevreden en spoel de band een keer goed af met een beetje afwasmiddel. Ziet er al stuk beter uit. Nu nog een dik half uur met Cape-Cod doekjes aan de slag geweest en de helft van de band is klaar. Morgen de rest. Hier vast wat foto’s.

De helft van de band die nog niet gepolijst is

De heft van de band na polijstbeurt

5 likes

https://cdn.meme.am/cache/instances/folder589/500x/59454589/ron-burgundy-pics-or-it-didnt-happen.jpg

Zonde!

Deed wat verkeerd, mu nu staan ze er!:wink:

1 like

Aquis, altijd leuk!

Sooow! Die had wel een beurtje nodig inderdaad!
Aquis’en blijven gaaf, hoop dat hij weer naar zijn oude glorie hersteld wordt!

En anders zo’n rubber band erbij zoeken, erg comfortabel en mooi!

Flink verschil al! Ik zou de band er wel alleen afhalen, denk dat dat ook wat beter is voor het horloge dan al dat getril. Ga je straks nog aan de slag met schuurpapier of scotch brite?

Wat zonde, Magrette eruit? of de poetsbeurt van de band?

De poets beurt.

Had band er wel ff afgehaald hoor. Nee alleen katoen met polijstmiddel en cape-cod doekjes

Vind m zelf een stuk netter zo.

Je hebt de lugs ook gepolijst?

Ik kan me vergissen maar volgens mij hoort bij de Aquis het midden van de band mat/geborsteld te zijn.

Zit een niet geborstelde band op

Ach, je kunt er wel mee aankomen bij een all-inclusive in Turkije.

Omdat je die helemaal gepolijst hebt,hij was origineel wel TT

Daarom vind ik het zonde.

1 like

buitenste links van de band afplakken en dan de rest van de band met schuurpapier of scotch brite weer borstelen. :+1:

en dan 1 kant op bewegen!

Je had beter eerst de krassen eruit kunnen schuren met steeds fijner schuurpapier (in 1 richting) en dan de middenschakels afplakken en dan de buitenschakels polijsten.
Wat je nou gedaan hebt ,zijn de diepe krassen ‘‘rond’’ polijsten en dat gaat een probleem worden als je nu alsnog gaat schuren.

Dat en dat dus…ik tik te langzaam.:smile: