NA: Magrette Moana Pacific steel

FzBeste medeforummers,

Het werd weer tijd voor iets nieuws. Om een en ander te kunnen verantwoorden, was een horloge van 1000+ niet verantwoord, ook een aanstaande verbouwing hier in huize Pablo wierp haar financiële schaduw vooruit.
Ik volg het merk Magrette al een tijdje met iets meer dan gemiddelde interesse, vooral nadat zij een paar jaar geleden een carbon exemplvaar tegen een acceptabele prijs in de markt konden zetten.

Een paar maanden geleden introduceerden zij de Moana Pacific black en de Moana Pacific steel. Vooral de laatste vond ik het meest apart. Dus…besteld met een levertijd in april/mei 2017, omdat de 1e batch van 250 stuks al uitverkocht was. Het was dus wachten op de 2e batch. Bij toeval kwam ik in contact met @GMTplus1, die er ook een besteld had. Die wilde hem annuleren, maar in overleg kon ik het horloge overnemen en kon ik mooi meedraaien in de eerste serie.

Ruim een week geleden kwam hij hem persoonlijk afleveren bij mij op de zaak, en kon de Magrette op reis mee naar Spanje. Nu weer thuis heb ik eindelijk tijd om eens de verschillende banden te proberen en een en ander op de foto te zetten.

De specs: de kast is geheel geborsteld staal, met een afmeting van 44x15mm. Lug to Lug is 52mm. Dat lijkt fors, maar voor mijn gevoel draagt hij niet anders dan een Longines Hydroconquest 41mm. Wellicht licht dit ook aan de stroeve rubberen band. Met de leren band draagt hij inderdaad iets groter. De bezel is 120 kliks en heeft lume in de bezel. En ook nog 500 mtr. waterdicht!

In het binnenste draait een STP 11-1 haar rondjes. Dit is een uurwerk van de Fossil groep, een antwoord op het afschermen van de markt door de Swatch groep, die in de toekomst minder vreemde merken wil gaan voorzien van uurwerken. Magrette is hiermee afgestapt van de Miyota uurwerken zoals in de oude Moana Pacifics. Of dat helemaal een slimme zet is, weet ik niet. Het lijkt erop dat er nog een behoorlijke afwijking in de plus voorkomt, ook bij andere bezitters. Denk dan aan +15 sec. per dag.

Goed, wat krijg je voor € 595.- ( in de pre sale) geleverd:
Een nette doos:

Met daarin een Magrette reisetui:

En het piece de resistance:

Het horloge wordt naast de zwart rubber/polyurethaan band met vouwsluiting ook geleverd met een bruin lederen band, en een grijze NATO.
Daarnaast had ik van HF lid @Selie een oranje rubber band overgenomen.

Het blijkt dus best wel een veelzijdig horloge te zijn, oordeel zelf:

Goed, valt er dan helemaal niets te zeuren? Wellicht had een bandentooltje handig geweest erbij. De nauwkeurigheid hou ik nog wel even in het oog, als het te gek is/wordt moet ie even afgesteld worden. Voorlopig ben ik dik tevreden met de prijs/prestatie.

24 likes

Mooie aanwinst! Geniet ervan!!!

Mooi hoor, ook leuk om te zien met de verschillende banden. De nauwkeurigheid is wellicht nog een keer afregelen waard. Wat is jouw polsmaat?
Veel plezier ervan!

Mijn pols is 17,5 cm, dus niet overdreven groot.

Eerst even laten inlopen en dan over een paar weekjes kijken :+1:

Leuke aanwinst! Die grijze nato staat hem erg goed.

Tof klokje!

Mooi horloge met mooie toelichting :ok_hand:

Fraaie aanwinst. Gefeliciteerd!

Staat goed! Mooie aanwinst. :smiley:

Mooi

Bedankt nu is de intresse naar deze klok nog groter.

Gefeliciteerd met deze aanwinst, op de bruine leren band staat die ook wel echt mooi. Benieuwd naar de stalen band die uit zou komen.

Zat gisteren toevallig naar dezelfde te kijken. Qua looks erg tof! Totaal niet bekend met het merk, toch maar eens wat in verdiepen misschien.

Mooi hoor!
Origineel ontwerp, zeker geslaagd

I like it…a lot :+1:

Mooie aanwinst hoor , gefeliciteerd .

Mooi! Had deze ook in pre order staan maar heb dat geannuleerd door teveel twijfel. Op foto vind ik deze super geslaagd maar heb wat bang dat die het irl net niet is. Je gaat er ongetwijfeld veel plezier aan hebben.

Mijn beste,

Prachtig!!
Een ruimhartige aanwinst!!
Veel draag-genot.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd!!