NA: Manhattan Cocktail

Een tijdje terug, vóór mijn vakantie, heb ik een Blue Moon Cocktail gekocht.
Deze:

De SRPB41J1.

Ik was en ben gefascineerd door de letterlijk en figuurlijk schitterende wijzerplaat.

Deze Cocktail smaakt naar méér:

De SRPB46J1 = de Manhattan Cocktail

Ik vind het een zeer bijzondere combi: dial en kastkleur.
Zowel de kleur van de wijzerplaat als van de kast zijn door mij (eenvoudige fotograaf met een eenvoudige phone) niet weer te geven.

En dat is belangrijk, omdat de kast Rose-gold is, rosé goud.
Maar dat vind ik niet, is niet een roseetje, is niet rozig.
Ik vind de kleur fantastisch schitterend, tussen geel koper en rood koper in.

Internet foto’s:

En de wijzerplaat:

Zeg nou zelf: dit is toch méér koper dan rosé goud ?
Maakt niet uit, ik vind het een prachtige dress watch, waar je je niet voor hoeft te schamen.
De “Tears of Seiko” indices zijn erg fraai, maar je kunt van mening verschillen over de onderbreking ervan door het datum venster, waardoor er maar een halve traan over blijft.

Daarom overweeg ik mijn volgende aankoop:

srpb46j1 vs ssa346

Kijk: en wat meteen opvalt, allebei rosé goud uit dezelfde Presage serie, maar -in ieder geval op foto - is het ene rosé blijkbaar niet het andere rosé.

16 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Ik kende deze uitvoering nog niet maar wát een fantastische wijzerplaat zeg. Die komt zeker op mijn long term lijstje. De kleur op de tweede internetfoto doet me denken aan een mooie zonsondergang. Prachtig!

1 like

Prachtige kleur. Ik kende deze kleurcombi ook nog niet maar het is zeker de opvallendste.
Daarnaast blijf ik de kroon van de Presage cocktail-lijn erg mooi vinden.
Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Fantastisch!!
Wat een magnifieke verworvenheid!!
Ik wens je er dan ook een mooie tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

zondag om de pols gehad. Erg mooi. Mijn vrouw zei gelijk dan koop je die toch voor je verjaardag!! We zullen zien. Ik ben nog andere horloges die ik wil zien in het echt. Maar zeker een kanshebber.

Veel plezier ermee

1 like

de halve traan wordt dan alleen verplaatst van de 3 naar de 6, je zal dan toch aan een no-date moeten geloven

1 like

Prachtig!! :slight_smile:

1 like

Ja precies, dat dacht ik ook meteen. Dus daar hoef je het niet voor te doen @Rene1. Wel een heel mooi horloge, ik heb zelf de blauwe, de bruine is ook erg bijzonder.

1 like