NA: Marathon TSAR (WW194007) + Bandjes

Mooi verhaal van een NA. Van harte!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Veel plezier met dit beest en ben benieuwd naar de lumeshot van de TSAR op de lumed MN.

1 like

Dank voor de toelichting, heel interessant! Nu veel meer gevoel bij dit merk. Nu ik de G10 net binnen heb gaat de wereld van de ‘issued’-horloges voor me open :wink:

Maar je koopt ze dus altijd met deze inscriptie op de case back? Ik zie geen onderscheid naar (leger)onderdeel dus alles wordt onder het general contract uitgeleverd zeker?

En die kistjes met pianolak zullen inderdaad niet naar de woestijn sturen lijkt me :sweat_smile:

Nogmaals veel plezier!

1 like

Yep en yep… :slight_smile:

1 like

Ik weet het zeker, er moet(!) zo snel mogelijk een stalen band komen. Dat moet gewoon, … :wink:

Trouwens niet omdat de rubberen band niet mooi is of niet lekker om de pols ligt. Nee, het is een prima band! Ik kan me alleen niet heugen wanneer ik voor het laatst een horloge heb gehad zonder een stalen band, dus ‘het kriebelt’ al twee dagen. Als ik on-line foto’s bekijk staat 'm een stalen band heel erg mooi. Ik heb de band nog niet in het echt gezien maar durf de gok wel te wagen, ook afgaande op tal van recensies.

Nieuw kost het stalen bandje omgerekend ongeveer 160~180 euro. Da’s aardig aan de prijs, dus eerst maar even proberen of er nog iemand is die er een in de kast heeft liggen óf iemand die wil ruilen voor de rubberen band [die gaat daarna toch de doos in vermoed ik], gewoon omdat het kan. Ben benieuwd!

Twee dagen dragen…

Ondertussen kan ik zeggen dat ik het een heel erg fijn horloge vind! Ik heb hem nu twee volle dagen aan de pols [gisteren even de Sinn] en het voelt prima. Het uurwerk loopt - maar dat had ik ook zeker niet anders verwacht van deze quartz - spotless op tijd en ik geniet van het ‘tikkende’ secondenwijzertje.

Heb de afgelopen decennia niets anders gezien dan fraaie slepende secondenwijzers, dus dit is voor mij weer een soort van nieuwtje… tik, tik …tik, leuk! :sunglasses:

…plaatje crossgeposted van wat dragen we vandaag. :slight_smile:

3 likes

Leuk ding. Tough guys horloge.

1 like

Ik zal 'm morgen ook even op mijn outdoorbroek leggen… :rofl: :joy:

1 like

Waarom wachten tot morgen wat ook vandaag kan…

Kek broekkie hoor @anon50762135EV! :sunglasses:

3 likes

Dus snel in het blauwe deel maar dan? :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Die van @anon50762135EV staat er al lang hoor, waarom denk je dat 'ie aan het pluggen is… :rofl: :joy:

2 likes

Joh, die gozer kan ik echt niet bijhouden :wink:

2 likes

Staal is een absolute aanrader! Gewoon doen :sunglasses:

1 like

Gaat ook gebeuren maar ik moet wel een beetje de hand op de knip houden vandaar dat ik even een paar dagen aan het kijken ben of ik ergens een ‘tweedehansje’ kan scoren. Lukt dat niet, dan zit er niks anders op dan hem nieuw uit het buitenland halen… :slight_smile:

1 like

Dit is een jasje, dat even keurig had gewaxt. De broek was helaas ik vergeten te doen. Dus dat is lachen hier in de bergen want het regent als een malle. :joy:

1 like

Ik kwam pas later tot dat inzicht… :joy:

Het horloge komt beter in balans met de stalen band.
Heb het heel lang op leer en nylon gedragen.

1 like

Sjips, @Stephannldeze foto’s maken het me wel erg lastig nog lang te wachten hoor! :slight_smile:
Heb jij de band toen rechtstreeks bij Marathon besteld? Ik heb Page&Cooper even een mailtje gestuurd. Morgen maar eens kijken wat zij er voor durven te vragen…

Ik heb de band uiteindelijk via amazon bij marathon watches zelf besteld.

1 like

…stalen bandje inmiddels besteld! :sunglasses:

Een zoektocht naar een tweedehansje gaat denk ik best lang duren [heb ik het geduld niet voor]. Op eBay staat momenteel een gebruikte in de VS te koop, maar die ziet er wel erg gehavend uit voor het geld dat er nog voor gevraagd wordt. Dus maar een nieuwe gekocht. Niet bij Amazon - daar zijn de prijzen momenteel bizar hoog - maar rechtstreeks bij een Marathon AD in de VS. Nu maar duimen dat het pakje niet ingeklaard wordt, scheelt zo maar plm. 24% opslag. Zou leuk zijn.

36

Ik heb (ook) de ‘Canadian Maple Leaf’ versie besteld. Dat logo staat er 't mooist op vind ik. Ben benieuwd of het mij wel gaat lukken er wat schakels tussenuit te halen. :wink:

1 like

Groeten van zijn grotere broer. Waar overigens verf uit de bezel verdween.
Dit begon al een week na aanschaf. Schijnt een Marathonkwaaltje te zijn.
Deze is foto is twee maanden na aanschaf.
Overigens ga je geen spijt krijgen van de metalen band. Dit is een topper. Ik had hem ook met een Maple Leaf op de sluiting.

1 like

Voor de prijs van? Misschien ga ik ook nog wel overstag.

1 like