NA Marktplaats vondst Seiko Quartz type II 8223-6030

Als fervent bottom dweller van Marktplaats kom je soms nog best leuke horloge’s tegen.
Zo kwam ik deze vintage Seiko Quartz type II tegen. De beschrijving was niet meer dan “loopt goed en ziet er mooi uit”.
Voor de prijs van 3 pakjes sigaretten (rook zelf niet hoor) plofte deze bij me op de deurmat.

Beetje opgepoetst en het kon een fris bandje gebruiken. (Er zat een super goedkoop chinees nato bandje op, zo één die je eigenlijk moet afvoeren bij het chemisch afval)

Daarna toch een leuk horloge aan over gehouden. 34mm en loopt ‘spot on’, zoals je van een Seiko quartz mag verwachten. Day/date wissel werkt netjes en zonder problemen.




51 likes

Mooie vonst!

1 like

Ziet er leuk ja, altijd leuk van die vondsten;)

1 like

Mogelijk dat er ook iemand iets kan roepen over het bouwjaar. Ik kom via de Serial Number Decoder uit bij:


Ik twijfel tussen 1981 en 1991?

Ik gok 1981.

3 likes

1981, volgens mij werden deze in ‘91 niet meer gemaakt.
Maar @koekoek zal wel uitsluitsel kunnen geven, denk ik?

1 like

Staat iig in de ‘81 catalogus geloof ik

2 likes

Leuke vondst! Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Inderdaad een leuke vondst! Gefeliciteerd ermee. Ziet er goed uit

Dank hiervoor en ook dank @sq100. 1981 zal het dus zijn

Mooi hoor, heb ook een paar van die oude Seiko’s uit de eighties. Geweldige horloges.

1 like

Tof ding. Dat doet me er aan denken dat ik nog een keer zo’n cock’n’balls Seiko moet scoren ergens. :slight_smile: Voor bij m’n Lord Matic.

1 like

Ja gek op Type II en mooie vondst. Ben er ook altijd op zoek naar op MP.

Leuke aanwinst :+1:t2: voor een klein bedrag een mooi horloge, veel plezier ervan.

Mooi retro Seiko Alan.
Proficiat. :+1:

@MdeR @Seumpie @Jesus:

Thnx voor de reacties…

Topic is wel al bijna anderhalf jaar oud, dus deze Seiko is al weer (een aantal keer) gewisseld van eigenaar. Wel leuke Seiko’s om af en toe er bij te kopen, dus mocht je er één tegen komen, gewoon kopen!!

1 like