In april zag ik een kickstarter langs komen voor een dress watch in 38mm met een micro rotor Hangzhou 5000A. Er was zelfs een versie met een “salmon dial”. Ik had er heel weinig vertrouwen in maar ik dacht dat het risico behoorlijk beperkt was voor €270.
Dus heb ik maar gesponsord en zou ik wel zien wat ik zou ontvangen.
Vrijdag kreeg ik een pakje helemaal vanuit Kuala Lumpur. Ik was oprecht verbaasd door de afwerking en het polijstwerk. De applied numerals zijn mooi gepolijst en ook de wijzer zien er degelijk uit. Echter stelt het binnewerk teleur. Zelfs met de veer volledig opgewonden, valt het balance wheel geregeld stil. Als ik dan op de horloge tik, begint het wel terug te roteren.
Ik heb Marole & Wood een bericht gestuurd maar ik verwacht weinig feedback. Hier iemand een idee?
De horloge kwam ook met twee straps maar deze ruiken naar plastic dus heb ik snel vervangen door een Molequin die ik nog had liggen.
Mooie Molequin band! Jammer van de kwaliteit, een gemiddelde AliExpress automaat loopt gewoon prima dus zal wel een incidenteel geval zijn. Benieuwd of en hoe ze reageren.
Kan ook nog dat ie een oplawaai heeft gekregen tijdens transport, hoe shock proof is dit uurwerk?
Leuk horloge behalve de merknaam dwars over de 7 en 8 loopt, maar dat is persoonlijk.
Niet onaardig, maar toch een beetje duurkoop. Makkelijk roepen vanaf de zijlijn, natuurlijk. Je probeert eens wat. Horloge doet me erg denken aan de Baltic MR01. Misschien het overwegen waard als pleister op de wonde.
Klinkt niet goed, lijkt op beschadiging tijdens het verzenden. Heb zelf wel eens een horloge ontvangen met een beschadigde tap op de balansas die zich erg gelijkaardig gedroeg. Niets aan te doen vrees ik behalve beroep doen op de garantie. Verder zeker een mooi horloge, heb hetzelfde binnenwerk in mijn Baltic MR01 en daar loopt het prima.
Gefeliciteerd met je NA. Doet ook mij erg denken aan de Baltic. Best een stijlvol horloge voor die prijs. Het stilvallen is natuurlijk niet oké. Wordt vast netjes opgelost
Bedankt allemaal!
Voor ik de Marole & Wood kocht was ik ook aan het kijken naar de Baltic MR01. Maar de MR01 is maar 36mm en de M&W is 38mm en ik ben meer fan van guillochet dan het relief van de MR01.
Hoe meer ik naar de horloge kijk, hoe beter ik ze vind. Daarom steekt het nog harder dat de horloge niet werkt.
Marole&Wood zijn wel terug gekomen maar vragen om ze 1 week te dragen en te kijken of het blijft gebeuren.
Als ik kijk op de Kickstarter voorwaarden is er ook geen garantie van toepassing aangezien het “rewards” zijn voor backers, geen verkochte producten.
Klopt, je investeert in een bedrijf en krijgt in ruil een 1e serie product. Risico ligt geheel bij jou. Zo werkt Kickstarter. Geen commentaar oid, zelf superbacker en al een paar horloges gekocht daar waaronder het horloge waarmee de hobby begon. Hopelijk reageren ze en lossen ze het netjes op.
Yes maar zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen en als ze het niet waarmaken doet Kickstarter niks want dat is het risico van Backer zijn. Ik heb goede producten meegemaakt welke ik nog steeds gebruik, producten die totaal niet aan de verwachten voldeden en campagnes waarbij niemand ooit iets kreeg, ook geen geld terug. Tja risico van het meedoen.