NA Massena Lab Big Eye

Massena Lab Uni Racer

Een late aankomst nog dit jaar, na wat terughoudendheid te hebben betracht op horloge gebied. En een moeilijke beslissing ook omdat het ging tussen twee heruitgaven van beroemde horloges, te weten de Universal Geneve Uni-Compax en de al even goede Aquastar Deepstar, want er zou er maar één kunnen gekozen kunnen worden.

Beide geweldige ontwerpen die hen onderscheiden van andere horloges uit die tijd, beide met veel geschiedenis, opvallend anders door een Big Eye minuten register en design op een manier die mij aanspreekt, gelimiteerde aantallen en een vergelijkbare prijsstelling.

Terwijl voor mij de Aquastar het betere uurwerk heeft met het La-Joux Perret-kolomwiel automaat, versus de handopgewonden SW510 bij de Massena, heeft de Uni-Racer toch goede specs met een tikgetal van 28,8 A/u en 58 uur gangreserve. En misschien is het gemakkelijker om deze lokaal te servicen, en een handopwinder is een leuke vintage touch. Het enige minpuntje voor mij van de Aquastar is de vorm van de behuizing, een belangrijke factor voor mij bij deze aankoop, omdat het een beetje te groot of toolwatch is voor wat ik zocht, dus als dat is wat je zoekt dan zou ik zeggen, ga voor de Deepstar, want het was echt een close call.

Maar ik wilde een meer veelzijdig horloge, of een horloge dat je bij meerdere gelegenheden draagt aangezien ik al verschillende opties heb op de afdeling toolwatch en zwarte wijzerplaat. En de wijzers waren voor mij de doorslaggevende factor want ik hou van die trapezium / zoid-vormige wijzers van veel UG compax-horloges (en rolex 1019), en deze hebben een iriserende intens blauwe kleur, bijna titaniumblauw zoals van een De Bethune-horloge, die opvallen en het horloge veel karakter geven. Met een aangenaam vintage formaat van 39 mm, een werkelijk prachtige opaline / gebroken witte wijzerplaat en allerlei kleine details maken dit naar mijn mening een heel goed afgewerkt horloge.

De bedrukking op de wijzerplaat is geweldig met de fijne rode cross hair subdials, een in 3 delen op de minutenteller en de lopende seconden dial in 4 delen, de lume op de uurmarkeringen is oudwit of heel lichtgeel en daarmee is het is nog een onderscheidend kenmerk van de hoge kwaliteit van afwerking. Een kleurrijke aanwinst in de verzameling dus. De chronograaf heeft een duidelijke klik en werkt soepel en de centrale, blauwe secondenwijzer is duidelijk af te lezen.

Enkele foto’s van Massena zelf om alle facetten en tinten blauw te laten zien, bedankt voor het lezen en moge jullie allemaal een veel beter 2021 hebben in goede gezondheid en met nieuwe horloges!

Massena Lab

36 likes

Mooie panda, gefeliciteerd!:heart_eyes::+1:

1 like

Fraai horloge! Merk is/was mij niet bekend, dit ziet er uit als een zeer geslaaagde uitgave. Mooi. Veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Hele gave NA, lekker anders. :ok_hand: Geniet ervan

1 like

Dat is het OOK nog inderdaad, helemaal vergeten te vermelden :pray:

1 like

Gaat lukken :yum:

Gave nieuwe aanwinst! Gefeliciteerd! Ik kende het merk ook nog niet, maar dat vind ik ook een van de mooie dingen van dit forum. Iedere dag leer ik hier weer wat bij!

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met de NA!

1 like

Gaaf ding zeg! Vintage styling en supermooie afwerking!
Behoorlijke prijs voor een microbrand dan weer wel.

1 like

aparte verschijning :ok_hand:
deze heeft wel wat :ok_hand:
geniet ervan :smiley:

Dank :+1: en ja het blijkt dat iets exact namaken nog moeilijk zat is, aangezien ze er zo`n 3 jaar mee bezig waren ( veel vergaderen denk ik…) wat overigens ook bij de Benrus editie het geval was heb ik daar uit eerste hand te horen gekregen, en dat een 200 stuks editie zijn prijs heeft. Hopelijk blijft hij dat ook waard :money_mouth_face: :rofl: en anders heb ik er toch het plezier van, prijs per minuut ? Onbetaalbaar !

1 like

Dank je ! en ja , zo zien we nog eens wat anders !

1 like

:+1: Dank je.

Dank je !

Ja, hij knalt lekker op de pols met de blauwe wijzers.

1 like

Mooi hoor! Goede keuze.

1 like

Cool! Mooie wijzers ook

1 like

Ja, dat kost serieus geld apart kasten, wijzerplaten, wijzers ontwikkelen. Ooit ook gedaan voor de Aramar Long Beach en toen hebben we voor een goedkoper land als China gekozen… maar als je dit wilt kost het nog meer!

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like