NA: Mathey-Tissot GMT (vakantiehorloge)

Na vorig jaar de OceanX Speedracer gekocht te hebben als vakantiehorloge (Eisen: quartz, strand/waterbestendig, saffierglas, stalen band, onder 300 euro) begon het nu weer te kriebelen. Gisteren dan ook de Mathey tissot GMT binnen gekregen! hommage van de Rolex GMT Master II pepsi op Jubilee.
Voor de een een doorn in het ook maar voor mij een perfecte vakantiebeater! :sunglasses:

Plaatjes spreken voor zich denk ik.

Dit was de vakantiebeater voor 2019:

En dit de 2020 editie:

10 likes

Leuk ding. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Gefeliciteerd! Mooie NA :+1:

Wat is de relatie met Tissot? Ze geven aan bijna net zo oud te zijn.

Ik heb hem van Jomashop uit de VS, kwam nog 65 euro btw en importheffing bovenop maar dat wist ik.

Het is formeel een Zwitserse merk maar ik heb het vermoeden dat het gekocht is door een (Chinees) marketingbureau. Het heeft een hoog Parnis gehalteā€¦

https://www.matheytissot.com/b2b/cms/1/history

Het heeft geen relatie met Tissot, het heeft wel een rijke historie vanaf 1886.

Het is onderdeel van SMPā€¦

http://www.swiss-militaire.com/index.php/contact

1 like

Maar voor zover ik heb gezien, gebruiken ze ā€œfatsoenlijkeā€ uurwerken.

Veel plezier met de jouwe.

(ik denk trouwens serieus na over de OceanX die jij toont. :slight_smile: )

Niks.

1 like

Goed verhaal lekker kort.:wink:

2 likes

Meer valt er niet over te zeggen.:facepunch:

1 like

Exact, gewoon leukā€¦

1 like

Ik vond je vorige leuker. Wat meer een eigen ontwerp en wat minder kopie van een ander merk. Ik neem aan dat je die ook nog gewoon houdt?

1 like

Zeker, ze gaan allebei mee als we uberhaupt weg mogen deze zomerā€¦

De Speedracer is ook gewoon een kopie van de Daytona hoor, heel weinig eigensā€¦

1 like

Leuke horloges voor die prijs :+1: Ik hoop dat je hem nog kunt gebruiken op vakantie, maar ik heb mijn twijfels :cry:

2 likes

Heb toevallig dat horloge nu in het blauwe deel staanā€¦

1 like

Ja is echt een topper, wellicht eentje die de meeste polstijd heeft gehad de afgelopen 6 maanden. Als ik ga klussen of andere ā€˜horlogegevaarlijke aktiviteitenā€™ dan doe ik hem om!

Eh ja. Ik had de foto niet goed bekeken. Ik vind ze allebei niks in dat geval. Schaamteloze kopieƫn.

Precies, dat zijn het ook :sunglasses:
Maar ik ga geen originele DW dragen :kissing_heart:

1 like

Gefeliciteerd met je N.A.:+1:
Ik hoop dat je ermee op vakantie kunt, en anders in de achtertuin :sunglasses:

1 like