NA: Maurice Lacroix Aikon.

Korte NA van mijn kant.
Toen ik dit horloge voor het eerst zag was ik meteen verliefd.
Ik weet dat hij op een ander enigszins onbekend horloge lijkt;) maar ik vind hem genoeg verschillen hebben en een eigen identiteit en geschiedenis.

Nog een tijdje getwijfeld want ik had net m’n laatste aankoop gedaan maar Ik kon een onwijs goede deal maken bij olfert & co en kon hem niet meer laten liggen.

In eerste instantie wilde ik voor de antraciete gaan in 39 mm wat eigenlijk beter bij mijn kippen polsjes zou passen maar nadat ik ze gepast had kwam ik tot de conclusie dat ik simpelweg van wat grotere horloges om m’n pols houd. Daarnaast sprak de blauwe me in het echt ook veel meer aan dus de blauwe 42 mm is het dan ook geworden.

Ben er heel blij mee.
Denk dat het een leuk trio is zo. Maar een kwartet is misschien toch beter…:nerd_face:

65 likes

20 likes

Erg geslaagd model. En je hebt zo qua kleur een mooi verdeeld trio.
Ik twijfel nog over de quartz en de automaat. Allebei gepast en ik vond de quartz iets subtiels hebben, terwijl de automaat best heftig aanwezig is.

Lekkere deal :sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/a/e/6ae0118e6f7535d004a0208b51e882c24aa86a3a.jpeg

Colt, very Colt :cold_face:

Geniet er van, vind de Aikon echt een topper!!

2 likes

Mooi man! Genieten🥳. Verbaas me over de afwerking en polsfoto. Geslaagd hoor.

Designe heeft veel raakvlakken met een aantal begeerde modellen, maar maakt hem niet minder mooi.

Afwerking en specificaties lijken heel erg goed voor de prijs. Hoe vergelijkt hij met de twee andere toppers in je collectie?

Heb je een foto van de bracelet/sluiting?

Ja de Quartz is ook erg mooi. Ik ben alleen juist voor de clou de Paris wijzerplaat gevallen dus dat was voor mij de enige optie.

Beide goede keuzes iig!

Haha dank je wel.
Ik ben je wel een beetje aan het imiteren he??:sweat_smile:

1 like

Dank je wel!

1 like

Haha zo origineel ben ik niet hoor, lang leve HF!!

1 like

Prachtige Maurice Lacroix, zeker met deze blauwe wijzerplaat! Van harte met je nieuwe aanwinst. Veel draagplezier gewenst. :blush: :+1:

Dank je wel!

Ik denk dat hij voor deze prijsklasse erg goed is afgewerkt. De band zit heerlijk.

Zelfs de binnenkant is mooi afgewerkt

Er zit een quick release op deze band en je ziet het met het blote ogen nauwelijks ( althans ik niet meer :wink:)
Maar ze hebben zelfs de pushers van de quick release gesigneerd

Al met al denk ik een heel mooi horloge voor het geld. Hoe hij zich gaat verhouden weet ik niet. Ik denk dat het vooral een mooie aanvulling is en dat ze alle drie hun eigen pro’s hebben waardoor het afwisselen leuk gaat worden ook gezien de Verschillende kleuren

8 likes

Ja ook erg lekker. Die heeft de in house movement toch?

Dank!

Mooi hoor!!

Staat ook op mijn wish list om eens te proberen.

Ooh ja zie t nu op de site. Wist niet dat ze twee verschillende skeletons hebben. Very nice

Mooi. Hij ziet er toch heel anders uit dan die van dat onbekende merk, vind ik.

1 like

Heel mooi ook eens gepast maar net te groot voor mij helaas

1 like

Hele mooie NA, gefeliciteerd. Past inderdaad mooi in jouw three piece collection. Geniet ervan

1 like

En de 39 mm?

Prachtige aanwinst!
Heb hem zelf ook en verveeld mij nog steeds niet!

1 like