NA: Mauthe VW Uhr ~ custom-made of mod ?

:wink:

Gewoon blijven doen! :ok_hand:t2:

Echt he? Tastbare geschiedenis. En je kunt er ook nog eens op zien hoe laat het is ! :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja goed hè van die ouwe dingen. En zelfs als ze stuk zijn geven ze in ieder geval nog 2 x per etmaal de juiste tijd aan. Kan je van een kapotte telefoon niet zeggen. :slight_smile:

2 likes

:joy:

Blaas even dit topic nieuw leven in :smiley:

Een heel erg late reactie, wist niets van dit topic af. Maar dank aan @JohnvdT die mij dit toestuurde. Nu ben ik eigenlijk niet van het vintage, maar hier heb ik echt van genoten.
Zeker ook van de mooie foto’s. Nu vraag ik mij wel af of SybrenAnne dezelfde is als JohnvdT? Nu ben ik meer van de nieuwe horloges maar lijkt mij wel gaaf als ik er 1 te pakken kan krijgen uit 1946 met de grafure van VW met de lauwerkrans en 100.000 km, speld, oorkonde en de 2 schildjes dat zou het dan helemaal afmaken. Denk dat het ijdele hoop is dat er nog iemand is die een Mauthe met alles er op en er aan heeft. Zal ik hem dragen, nee. Maar zal ik er bloedje zuinig op zijn ja gewoon door de geschiedenis achter dit horloge. Dus kom maar door @Chlorophyl, @M_Singer en @Lexaf, wie weet gaan dit soort horloges met zo’n geschiedenis mij ook bekoren.:wink: En nog mooier zou zijn als er een kaliber 612 in zou zitten.
Toch maar even nog een babbeltje maken met mijn Kia dealer, ik wil dit ook na 100.000 km :wink:

1 like

Die had nog eens toffe topics! :ok_hand:

Ik moet nog meer dan 25.000km. Dat gaat minstens 10-15 jaar duren ben ik bang. Hebben we dan nog wel benzine? :scream:

4 likes

Nein, nein, nein !!! :rage:

2 likes

Heel veel blokjes om rijden, kom je er vanzelf. Denk dat ze bij VW heel raar staan te kijken als jij om het horloge vraagt met alle toebehoren. Want ja, je hebt toch de 100.000 gehaald. Zit alleen wel een klein addertje onder het gras, mag geen grote reperaties gehad hebben :wink:

2 likes

Beter laat dan nooit ! Wat een prachtige historische beschrijving rond de relatie Mauthe en kilometervreters van Volkswagen :ok_hand:In latere jaren ,waar kilometrages van 100k eigenlijk niets bijzonders meer waren werden ter promotie van een model ook wel eens horloges met vw logo uitgereikt ,moet er ook nog een ergens hebben liggen …en ik zag ze (nieuw) laatst nog in een vitrine ,te koop bij de Mercedes dealer liggen .Bekend was ook het fenomeen dat taxi chauffeurs die meer dan 1.000.000 km in hun Mercedes diesel hadden gereden met dezelfde motor ook plaquettes kregen ,daarbij vermoedelijk ook wel passende horloges kregen ,meen ik me te herinneren .Voor VW dacht aan het archief van Pon en het VW museum in Duitsland wanneer er nader onderzoek nodig zou zijn …
In ieder geval dank voor het delen van je informatie :+1:

3 likes

Goed verhaal

1 like