Door het vele lezen hier op het forum ben ik ook eens een kickstarter-projectje ingestapt. Leuk zo leek me en ook nog een zeer aardig en cool horloge. Eigenlijk wil ik natuurlijk (…) de Tudor Black Bay Red. Maar ja, geld groeit nog steeds niet op de rug of aan een boom. En dit leek me helemaal niet zo’n slechte deal. Vreemd eigenlijk want ik heb toch helemaal niks met duikers en al helemaal niks met stalen banden.
Gelukkig op deze uitvoering een hele mooie leren band en een soort van nato met daarbij ook nog een wat strakkere zwart leren bandje.
Zou in december worden geleverd maar de indices werden nog beter zo liet men weten dus gister eindelijk ontvangen.
Mooi kistje met toch ook een heel mooi horloge. Voelt degelijk en redelijk massief aan en ziet er sjiek uit met de goudkleurige letters.
Loopt meteen nadat deze uit het kistje en foam is gehaald. Toch wel mooi. Zelfs een extra bezel erbij in de door mij veel mooier gevonden rode kleur.
Bandje voelt goed en stevig waarbij de “vintage” looks mij ook wel aanstaan.
Goeie en lekker aanvoelende schroefkroon die de wijzers goed en soepel doen verzetten. Hum, mooi ding toch.
Maar dan de twijfel die weer toeslaat. Hebberig, want mooi ding en zeker niet te duur maar…wil toch (als het dan echt moet) de Black Bay (ooit). En oh ja, je zou eerst de veel te grote verzameling eens uitdunnen met alle horloges die ik zo leuk en mooi vind maar niet draag te verkopen. Weer een dilemma. Houden en grijnzen want het is zo’n leuk ding voor het bedrag. Of, zoals dat men hier noemt “catch and release”?
Uiteindelijk is dit horloge natuurlijk in geen opzicht een tudor black bay.
Ik snap je wel natuurlijk, ik blijft ook altijd maar ‘leuke’ horloges kopen in plaats van sparen voor een dure aanwinst.
Leuke klok toch? Die Tudor komt er vast ook wel een keer. Ik ben zelf ook geen flipperaar, zodat de collectie eigenlijk alleen maar groeit. Kopen, een paar keercdragen en dan weer verkopen is niet mijn ding. Niet alleen vanwege de Euro’s die je on korte tijd dan vaak afschrijft, maar ik koop een horloge omdat ik het mooi vind. Het gebeurt maar heel weinig dat ik er toch op uitgekeken raak.
En ach, in afwachting van de Tudor kun/mag je toch best iets leuks tussendoor kopen?
Mooie, zeker met rode bezel, BBR voorganger!!!
Gewoon houden!!
Als ik het goed lees toch een dikke €600!
Uurwerk op basis van Seiko 6R15 in Zwitserland gemaakt, Italiaans…
Apart, ga ik nog eens rustig lezen op de site!