In de horlogewereld heb je veel mensen met een hele sterke mening. Dat kan over het merk zijn, of over het uurwerk, design, functies etc. Steinhart is zo’n merk waar mensen vaak een sterke mening over hebben. Of je houdt ervan, of je haat het. Enkele jaren geleden was ik absoluut geen fan van Steinhart.
Ik heb vandaag echter een Steinhart Ocean 39 GMT 2 aangeschaft en kan je vertellen dat ik nu binnen de eerste categorie mensen val. Steinharts worden vaak afgeschreven als een ‘neppe’ Rolex of ‘maar een homage’, maar ik vind ze echt tof. Ik heb bijvoorbeeld een Tag Heuer Carrera gehad, maar stiekem vind ik deze Steinhart veel leuker. De kroon is ontzettend soepel, de specs zijn super, de afwerking is top en de afmetingen kloppen perfect op de pols.
Uiteindelijk moet je dingen dus niet zomaar afschrijven, maar gewoon een kans geven voordat je een sterke mening vormt. Ook al betrap ik mezelf hier regelmatig op (Blancpain X Swatch bijv. ).
Ik heb voor nu in ieder geval een nieuwe daily die veel draagtijd gaat krijgen.
Veel plezier met deze mooie Steinhart!
De sterke negatieve meningen, ach ieder zijn ding.
Ik ben ook fan en heb er een aantal. En wat ik aterk vind aan Steinhart dat value for money gewoon klopt.
Ik bouw (stel samen) zelf horloges maar ik kan een horloge met vergelijkbare specs niet bouwen voor het geld!