NA: meer dan "gewoon een homage"

In de horlogewereld heb je veel mensen met een hele sterke mening. Dat kan over het merk zijn, of over het uurwerk, design, functies etc. Steinhart is zo’n merk waar mensen vaak een sterke mening over hebben. Of je houdt ervan, of je haat het. Enkele jaren geleden was ik absoluut geen fan van Steinhart.

Ik heb vandaag echter een Steinhart Ocean 39 GMT 2 aangeschaft en kan je vertellen dat ik nu binnen de eerste categorie mensen val. Steinharts worden vaak afgeschreven als een ‘neppe’ Rolex of ‘maar een homage’, maar ik vind ze echt tof. Ik heb bijvoorbeeld een Tag Heuer Carrera gehad, maar stiekem vind ik deze Steinhart veel leuker. De kroon is ontzettend soepel, de specs zijn super, de afwerking is top en de afmetingen kloppen perfect op de pols.

Uiteindelijk moet je dingen dus niet zomaar afschrijven, maar gewoon een kans geven voordat je een sterke mening vormt. Ook al betrap ik mezelf hier regelmatig op (Blancpain X Swatch bijv. :grimacing:).
Ik heb voor nu in ieder geval een nieuwe daily die veel draagtijd gaat krijgen.

Fijne avond forumleden! :slight_smile:

44 likes

Gefeliciteerd met jouw nieuwe Steinhart, het ziet er mooi uit. Veel plezier er mee gewenst!

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Ziet er goed uit. Ach, die discussies over origineel of niet…Je draagt wat je mooi en prettig vindt, wat mij betreft. Dus gefeliciteerd.

4 likes

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, lekker van genieten!!!

2 likes

Proficiat met je nieuwe aanwinst, mooi horloge.
Veel plezier ermee!!:watch::+1:

1 like

Geniet ervan, deze Steinhart GMT’s zijn erg goed voor het geld!

Ik draag het Vintage Premium broertje van dit model regelmatig.

4 likes

Proficiat met deze mooie Steinhart ! Veel plezier ermee :ok_hand:

2 likes

Veel plezier met deze mooie Steinhart!
De sterke negatieve meningen, ach ieder zijn ding.
Ik ben ook fan en heb er een aantal. En wat ik aterk vind aan Steinhart dat value for money gewoon klopt.
Ik bouw (stel samen) zelf horloges maar ik kan een horloge met vergelijkbare specs niet bouwen voor het geld!

2 likes

Voor het geld ga je niet snel iets beters vinden!

Die is ook erg vet!

1 like

Die Oeigoeren kunnen nog wel wat hoor!
Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

3 likes

Gefeliciteerd, mooi horloge :+1:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Niet een enorme fan van steinhart, maar tis geen plagiani he.

Boeiend. Ik draag t niet maar als jij happy ermee bent is t perfect toch? De mening van andere mensen :joy:

2 likes

Afkeer, voorkeur, wel mooi, niet mooi… 't verandert wel eens met de tijd. Mooi dat je je geluk gevonden hebt met deze Steinhart. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Net als een tudor bb58- niks van aantrekken en lekker dragen wat je wilt. Gefeliciteerd met de NA!

1 like

Gewoon een heerlijke aanwinst :ok_hand: veel draagplezier gewenst.

2 likes

Gefeliciteerd met je horloge.
Ja Steinhart zeker mooie horloges.
En goede kwaliteit.
Maar voor mij toch teveel nep Rolex.

1 like