NA Meet the Twins .... 🤗

De Benrus type II Swiss Made pvd re- edition 2017 , die ik al eerder postte ( maar die bedroevend weinig reactie kreeg….:disappointed_relieved: ) heeft gezelschap gekregen van een Adanac by Gallet & Co, de nato editie uit 1986, beide met militaire roots en ondanks de verschillen toch eenzelfde horloge. Voor mij een van de leukere toelwatses daar buiten zonder dat het een typisch duikhorloge is.

Ja maar die bezel dan,… nou dat noemen ze een navigator bezel vanwege de 12/24 uurs functie en is meer voor een 2e tijdzone of tijdmeting dan voor een decompressie tijd. Wel 100 en 200 mtr WP trouwens. Voor het USAF en Canadese leger gemaakt volgens de diverse bronnen :slight_smile:https://www.craftandtailored.com/products/gallet-quartz-milsub

En een met 60 click bezel die beide kanten gedraaid kan worden, een met 120 click bezel die alleen linksom draait.

Een met doorgeboorde hoornen, lekker makkelijk maar niet origineel, en een zonder deze doorgeboorde gaten.

Een uit 1986 met duidelijk sporen van aktie en Tritium lume, een uit 2017 en SuperLuminova en zo goed als NOS.
En een in Parkerized Steel ( moest ik opzoeken …) en een in PVD coated Steel. Een voor overdag en een voor `s nachts zeg maar…

Beide liggen prima op de pols en geven een hoop plezier :smiley: :sunglasses: Lekker setje ! Als iemand nog een automatische Benrus type II heeft liggen die familie zoekt hoor ik het graag…
Dank voor uw aandacht en alvast een heel fijn weekend :pray:

16 likes

Vooral die 86er, heerlijk! Geniet ervan

1 like

Mooi, die laatste vooral voor mij. Al vind ik de kastvorm van de ander mooier, dat a-symmetrische hoeft van mij niet.

1 like

Ik ga je helpen! Bij deze!

Leuke horloges.

1 like

@Tijner Dank je !

@Arjen :smiley::ok_hand:

Dank ej @Janszoon maar dan zal het beeld of het PVD vertekenen want de zwarte is ook a-symetrisch. Al valt dat op de pols en in zwart minder op dan bij de staal kleurige.

Ohja. Nu zie ik het. My bad.

Hoe dan ook, veel plezier ermee.