NA, MeiserSinger Neo Zweizeiger

Gisteren binnengekomen van een alleraardigst forumlid die het horloge in de verkoop had staan als ‘dameshorloge’ en komt dan ook oorspronkelijk van de pols van zijn vriendin.

Als redelijk MS-kenner was ik toch wat sceptisch over het ‘dames’ en je ziet dit horloge dan ook aangeboden als heren, dames, unisex, en Bouman noemt ze alle drie bij de quartz-versie van deze uitvoering. Dat is trouwens wel een Einzeiger, want MS is blijkbaar terug gegaan naar zijn roots en heeft geen 2 z meer in het huidige programma. Ik verwacht dan ook dat deze buitenbeentjes van MS tzt ook gigantisch in waarde toe gaan nemen en ik straks binnenloop. :joy:

Maar alle gekheid op een dwarsbalk.

Ik wist van tevoren dat deze bijna bezel-loze 36 mm veel groter oogt aan de pols (heb trouwens ook veel vintage in kleinere maten) en dat is ook het geval. Als liefhebber van kekke kleurtjes is dit ook een aanwinst, want afhankelijk van de lichtval heb je een zachtroze, lila of zilvergrijs horloge.

Dit alles icm een scherpe prijs deed mij beslissen deze werkelijk prachtige Neo aan te schaffen.

Vorige eigenaar heeft er ook nog eens een prachtige originele MS-Milanaise band op laten zetten en de originele witte lederen band is ook aanwezig, volledig ongedragen (pics volgen wel een keer na een bandenwissel).

Een erg plat horloge met zijn 9.7 mm dikte.

De achterkant…

Het kaliber is de bekende Sellita SW 200-1 of de eendere ETA 2824-2 automaat. MS heeft deze blijkbaar beide gebruikt. Het glaasje is van gehard kunststof.

De Neo is een welkome aanwinst naast de dikke Unomatik, hier ook aanwezig, en dat is het horloge waar de ‘gekte’ mee is begonnen…:wink:

We zijn er weer blij mee! :slight_smile:

Gr Gerbert

24 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst, en veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd!
Ik vind 'm echt ogen als 36mm persoonlijk. Voor mij wennen, met voornamelijk 40-44mm duikers. :wink:

Krasje in het glas? Ben ik zoooooo bang voor…

(edit, een haar… mijn fout. :wink: )

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Schoonheid in zijn zuiverste vorm!!
Ik wens je er een fijne tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Leuk! Lekker zo’n pastelkleurtje! Eens wat anders :thumbsup:

1 like

Mooi! Ik dig die wijzers.

Wel veel complicaties voor een Meister: datum én minutenwijzer… :slight_smile:

1 like

Tja die haren…:wink:

De naastliggende Unomatik is trouwens 45 mm.

Maar ogen als 36 mm ?

Links de Seagull 37.5 mm, Glycine 40 mm, Neo 36 en Enicar 36.

Maar buiten dat is 36 mm gewoon een prettige maat op een 17.5 cm pols :slight_smile:

Shit… als ik had geweten dat hij zo best stond op een mannenarm had ik hem zelf wel gedragen :grin: veel plezier ermee.

Jeroen

1 like

Thx Jeroen, super blij mee :grin:

1 like

Heel mooi!

1 like

Top…gaaf ding man…van harte :thumbsup:

Ps…wat issie dun :astonished:

1 like

Thx David!

Dun zie je wel vaker bij topmerken :innocent:

Hier ex Nomos Orion.

2 likes

Altijd al gecharmeerd geweest door de Neo. Proficiat!

1 like

Prachtig

1 like

Gegroet, broeder. :innocent:

1 like

:smile::ok_hand:

Heel mooi! Ik zou hem ook zo dragen… Top man :+1:t4::ok_hand:t4:

1 like

Thx voor de leuke reacties mensen! :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd, mooi hoor :+1:

1 like

Mooi Gerbert. Tijdloos design en ziet er goed uit op je pols :+1: Enjoy!

1 like