NA: Meister Terrassenbau

Op het moment geniet ik samen met mijn gezin van een prachtige vakantie in het Zwarte Woud in de buurt van Rottweil, ja van de honden. Echter wat veel interessanter is, is het pittoreske plaatsje Schramberg. Als ik Schramberg zegt, zingt het hele forum in koor; Junghans.

Vandaag een bezoek gebracht aan het museum. Echt een aanrader voor iedereen! En wat een prachtig gebouw. Nu ben ik eigen altijd wel een Junghans fanboy geweest. Met name de Max Bill collectie. Afgelopen jaar, na jaren een vrijgevochten single te zijn, weer gaan samenwonen. Ik wilde weer een klok aangezien die door de vorige is meegenomen. Ik koos voor een Max Bill keukenklok. Ja, de epische en legend onder de keukenklokken. Mijn mening is dat dit viertje het mooiste en meest geniale viertje op aarde is en in al mijn bescheidenheid misschien wel van het universum.

Nu hebben we het plan om in het huwelijk te treden en hiervoor wil ik een mooi horloge i.p.v. een ring. Gelukkig is mijn lieftallige schone akkoord gegaan met dit voorstel. Eigenlijk had ik heel lang het plan om een Max Bill handwinder hiervoor te selecteren, edoch met het verkrijgen van de keukenklok kan ik inmiddels onbeperkt genieten van de vier. De twijfel slaat dan toe, moet ik niet wat anders kiezen? De ultieme fomo stress!

Diverse andere prachtige horloges gingen door het hoofd denk aan de Accutron Spaceview/ Astronaut , Blancpain Villeret, maar Universal Geneve heeft ook veel interessante modelen gemaakt in de 60er jaren.

Gisteren nog uitgebreid gestruind over chrono24 en veel te veel modelen bekeken. Enfin, vandaag naar Junghans, het museum was echt pracht, maar nu val ik in herhaling.

Aan het eind van het museum is de winkel gevestigd waar je diverse modellen kan zien en natuurlijk gewoon aanraken. Het is gewoon niet eerlijk. Na het aandachig checken en bekijken en voelen van diverse horloges brak de ruggengraat. Het is weliswaar geen Max Bill geworden, maar deze is het geworden.

61 likes

Proficiat met de leuke aanwinst. Ze maken mooi spul bij Junghans.

1 like

Gefeliciteerd met het horloge, de relatie, en het bezoek aan het museum en zo, maar wat een schamel topic, zeg… maar één fotootje van de Meister Handaufzug Terrassenbau.

Daar hoort natuurlijk een foto bij van de zichtbodem (soort van) waar je door de terrassen heen kunt gucken. :slight_smile:

Veel plezier er mee!

12 likes

Gefeliciteerd, gaaf die zicht bodem :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je Meister Terrassenbau. Doet me deugd dat de ‘4’ al op andere wijze is vertegenwoordiged in huize thetstatue.

Me dunkt! Die zet ik op 'm lijstje voor de rondjes door Duitsland die ik wil gaan maken. Dank voor de tip!

2 likes

Prachtige aanwinst! Ik ben er ook eens geweest, in Schramberg en mijn vrouw moest me de winkel uitknuppelen.

3 likes

Hele mooie NA, gefeliciteerd. Gaaf die knipoog naar de terrassenbau

1 like

Uitstekende redenen voor een mooie NA, gefeliciteerd met dit mooie horloge!

1 like

Proficiat met het huwelijk en de nieuwe aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Heel mooi!

1 like

Mijn beste,

Een schitterende aanwinst voor een heugelijk feit.
Ik wens je een glorieuze toekomst.:gift_heart:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met de mooie Junghans. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gaaf man!

1 like

Heel mooi! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige Junghans, veel draagplezier toegewenst :+1:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Erg mooi! Echt heel fraai! :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig horloge🥰

1 like

Smaakvolle aanwinst! Geniet ervan! Altijd mooi ritueel om de handwinder een paar slagen te geven voor je hem om de pols slingert.

1 like