NA Meistersinger 75 jaar vrijheid

Goedemorgen horloge hobbyisten!

Wat heb ik goed geslapen vannacht ondanks de hoge temperaturen en klamme nachtelijke uren.
Waarom?
Gister mocht ik bij @Meistersinger aan tafel aanschuiven om een horloge te komen bekijken.

Al wat langer heb ik een soort haat liefde verhouding met de MS -75 jaar vrijheid.
Het eerbetoon achter het uitbrengen van dit uurwerk spreekt me enorm aan.
De uitvoering liet me twijfelen of ik het echt mooi vind. Met name de uurindeling van de wijzerplaat sprak me niet aan.

In mijn directe familie (ouders en grootouders) speelde de periode 40-45 een grote rol.
Dus ook in ons gezin en mijn jeugd was er altijd veel om te doen. Misschien een soort van verwerking van alles wat ze hadden meegemaakt.
Maar tijdens talloze onbelangrijke en belangrijkere momenten in ons gezinsleven was het onderwerp van gesprek.
Moeder is de laatst levende , nu 89 en in de herfst van haar leven. En het besef komt steeds meer dat over niet al te lange tijd de generatie die het bewust heeft meegemaakt er niet meer zal zijn.
Dan is het alleen nog een onderwerp voor geschiedenisboeken.

Ik hoop dat met het dragen van dit horloge ik het stokje mag door blijven geven door er over te vertellen en de herinnering levend te houden.
“ opdat we nooit vergeten”

In deze tijd van onrust in de wereld helaas weer heel actueel.

Nu weer even terug naar het uurwerk.
Een eerder aanbod vorig jaar heb ik destijds dan uiteindelijk toch laten schieten door mijn twijfel.
Toch bleef het knagen en malen in m’n hoofd.
Maar ja met slechts 75 exemplaren komen ze ook niet vaak beschikbaar.

Er zwerven er hier ook een paar op het forum oa bij @Meistersinger . Al een paar keer gehint op interesse maar tot voor kort leek hij niet van plan zijn versie uit z’n collectie te laten gaan.
Toen ik volledig onverwacht een berichtje van hem kreeg was de deal meteen beklonken.

En wat is ze mooi in het echt :star_struck:
Jasper dankjewel voor het gunnen van dit voor mij speciale uurwerk. Het leuke contact en de passie die je deelt.

Het genieten kan beginnen:

87 likes

Unieke aanwinst! Mooi :ok_hand:

1 like

Freedom is not for Free

Dit is er eentje om te koesteren :ok_hand:

2 likes

Een prachtige aanwinst en passend bij de door jou beschreven context …proficiat!:ok_hand:

1 like

Mooi verhaal en een mooi horloge ! Wel een idee om die twee zo aan elkaar te koppelen en de herinnering levend te houden. Dat zouden meer merken moeten doen !!.

1 like

Gefeliciteerd !
Blijf leuk die 1 wijzer.

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier toegewenst.

1 like

Erg mooi en bijzonder verhaal. Veel plezier ermee!

1 like

Deze aanleiding maakt een toch al special horloge nog specialer. Blijf het een heel mooi merk vinden.

1 like

Hij is mooi!
Ik snap wat je zegt over de uurindeling, maar dat geeft wel wat schwung aan het horloge vind ik. Ik vind veel Meistersingers mooi maar wel een klein beetje saai, maar saai is deze zeker niet.

1 like

Heel tof!

1 like

Van harte, mooi horloge :blush:

1 like

Hoe smaken verschillen, ik vind dat net het mooie aan dit horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Bijzonder horloge bij een goed verhaal. Geniet ervan!

1 like

Mooie post en een prachtige MeisterSinger! :ok_hand:

1 like

Heel mooi :+1: veel plezier ermee.

1 like

Dank voor je verhaal. En deel vooral de plaatjes. Ook zodat wij niet vergeten :wink:

1 like

Mijn beste,

Een prachtige introductie van een markant horloge!!
Geniet er met volle teugen van.

1 like

Mooi verhaal bij een mooi horloge!!

1 like

Gefeliciteerd

1 like