NA Meistersinger Neo Q

Naarmate het verstrijken van tijd, werd het een keer tijd om een cadeau kenbaar te maken aan mijn geliefde.
Na wat denken moest dat maar een nieuwe horloge worden.

In eerste instantie dacht ik aan een horloge uit mijn geboorte jaar (1969), maar na wat speuren zat er niets van mijn gading bij op het wereld wijde web, althans na een tijdje was ik het kijken naar oude meuk (met een knipoog heren!) wel beu.
Een einzeiger sprak wel tot de verbeelding, en daar is best wel wat aanbod in.

Al gauw kom je dan uit bij MeisterSinger. Maar om nou de frau (welke het cadeau dan uit de poeplap moest gaan trekken) zo’n uitgave te laten doen ging mij te ver! (straks moest ik dat nog in natura gaan terug betalen, mij niet gezien…;-).
De Neo Q kwam iets meer in het bereik en na wat research op het net en de NA van @Dao wist ik het; Wat een gaaf ding!

Oké, wel een Quartz, maar dat maakte me niet uit. Mijn werk schema is 4 op 4 af, en 1 van mijn 2 mechanische Seiko’s staat altijd stil bij de wissel van werken/vrij zijn, dus quartz is welkom, en scheelt weer een horloge op tijd zetten.
Tijdens werk is accurate tijd best wel belangrijk, wanneer ik vrij ben kan ik het wel met een korrel zout nemen, vrij baan voor de einzeiger!

Maar even wat plaatjes doen, want lappen tekst zitten weinig mensen op te wachten.

Vervolgens een milanees bandje erbij van Vollmer.
Deze heeft zogenaamde “curved endlinks”, geinig, maar voegt in mijn optiek niet heel veel toe.
Jammer dat het bandje alleen maar te verstellen is via de gaatjes in de sluiting… Net één gaatje te weinig, en te los om de pols (17,5cm omtrek) naar 't zin.

Hetzelfde horloge, wat een kleurverschil bij verschillende lichtinval… Me Happy!

En nog één van de achterkant

Deze Neo Q wordt in de markt gezet als damesmodel… Gelukkig sta ik zo goed in contact met mijn vrouwelijke kanten dat ik haar zonder gêne durf te dragen…

Thanx HF ( en @Dao) voor het kennis laten maken met mooie merken en interessante artikelen!

Cheers, Menno.

12 likes

Mijn beste,

Een plezante inleidende tekst, mooie foto’s en een horloge om fier op te zijn!!
Goed gedaan!!
Geniet derhalve met volle teugen van deze fraaie MeisterSinger!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!

1 like

Gaaf en dankje @M3NN0, ziet er goed uit, ook op die Vollmer! :+1:t2::+1:t2: En in deze kleurstelling vind ik hem ook heel gaaf!

Veel plezier ervan.

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Leuk hoor. Veel plezier er mee.

Ik ben toch blij dat iemand de nagedachtenis van Sonja Barend hoog houdt.

2 likes

:joy::joy::joy:

Mooi horloge! Heel veel plezier ermee

1 like