NA Meistersinger Perigraph Bronze Line

Vanmiddag kwam ik terug van het eerste ritje dit jaar met mijn dakloze auto dit en ik viel van het ene genot in het andere: Op het aanrecht stond een pakje.

Er zit in wat ik verwachtte :watch:

Mijn eerste Meistersinger met ook een datumweergave. De datum is afleesbaar op de ring in het midden.

Het horloge is met 43mm zeker aanwezig, maar door de kleurstelling van de diepblauwe wijzerplaat met de donker bruin lederen band, toch zeker geen schreeuwerig horloge.

Meistersinger noemt de kleur van de wijzerplaat Stahlblau. Het heeft veel licht nodig om het blauwe naar boven te brengen (hoewel hij nooit gitzwart is) en ik denk dat het in het zonnetje een knaller is.

Wat ik heel leuk aan het horloge vind is dat de kast gemaakt is van massief brons. Ik heb nog geen gouden of platina horloge in mijn collectie, maar brons is ook de eerste.

Het horloge zal naar verloop van tijd patina gaan ontwikkelen. Ik ben benieuwd. Ik heb begrepen dat als je de kast weer als nieuw wilt maken dat schoonmaken met wat citroensap volstaat.

Het horloge heeft saffierglas en de caseback is wel van stainless steel. Dit om huidirritaties van brons te voorkomen.

Onder het kijkvenster van saffier huist een Sellita SW200-1 kaliber.

Ik ben heel blij met deze uitbreiding van mijn Meistersingercollectie.

Bedankt voor het lezen en/of kijken en ik eindig met goede wensen voor een ieder voor het weekend en de eerste wristshot

68 likes

Mooi horloge hoor :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst!
Door de patina wat gaat ontstaan heeft het horloge steeds weer een ander aanzicht :smiley:

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd, leuke horloge

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Heel mooi :+1: geniet ervan.

1 like

Hele mooie aanwinst, enjoy!

1 like

Leuke unboxing van een mooi horloge. Ik heb zelf ook naar de bronzen versie van mijn aanstaande Archimede zitten loeren, het is zulk leuk materiaal. :+1:

Maarreh, en vergeef me hier op voorhand voor, wat is dat?

Is dat een schaduw, vlek of een onregelmatigheid op de bezel?

3 likes

Mooi hoor. Tof merk, Meistersinger. :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst.

1 like

Zeer mooi horloge. Ben benieuwd hoe dat brons je bevalt. Geniet er van.

1 like

Mooi hoor👌

1 like

Bijzonder horloge.
Dat brons in combinatie met diep donkerblauw is prachtig!

1 like

Heel erg mooi horloge, zou hem over een tijdje wel weer eens voorbij willen zien komen om te zien hoe het Brons zich ontwikkelt tijdens het veroudering proces.

1 like

Schitterend horloge!
Ik zou de patina gewoon laten zitten als het zich ontwikkeld op de kast. Ik vind dat wel wat hebben.
Veel draag plezier!

1 like

Ik ga het onderzoeken Chris, was mij nog niet opgevallen.

1 like

Ik ben ook benieuwd Guus. Ik houd jou en het forum op de hoogte :+1:

Thx. We zullen zien. Ik heb geen idee wat te verwachten bij brons. Was het nu koper geweest dan kon ik wel een inschatting maken.

Foto?

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like