NA: MeisterSinger Primatic

Goedemorgen beste HFers,

Dit moet jullie toch bekend voorkomen: je stapt 's morgens met een duffe kop uit bed, en dan moet er een horloge om je pols. Je staat te turen naar je collectie (in dit geval 28), en dan treft het je als een mokerslag… Je hebt NIETS om aan te trekken!! :exploding_head:

In dit geval kon er gelukkig onmiddellijk EHBO toegepast worden, want de horlogepot zat na bijna 3 jaar sparen overvol! :moneybag: :sunglasses: :moneybag:

Vorige week donderdag kwam een eerste NA binnen en die wordt binnenkort voorgesteld, want NA 2 hebben jullie de laatste 2 dagen natuurlijk al voorbij zien komen. Die ging zaterdag meteen om de pols natuurlijk.

Een vriendin en ik zaten in een Fletcher vlakbij Nijmegen en daar gingen we sowieso een dagje doen. Leuke stad! Het desbetreffende voorwerk was natuurlijk al gedaan en de keuze gemaakt zelfs. Dus naar juwelier van Baal en daar werden we geholpen door een vriendelijke jonge medewerker die wsl na overleg een fikse korting mocht geven, dus de deal was snel rond.

Zoals jullie alwel hebben kunnen zien is het onderstaande geworden.

Een MeisterSinger Primatic met volgende specs:

41.5mm diameter zk
10.5mm dik
20mm lugs
Saffier boven/mineraal onder
Sellita SW270 automaat met 38 uur gangreserve
Okergeel rundlederen strap

Pics:

Mijn 2e MeisterSinger dus, naast de dikke Unomatik.

Ik ben gecharmeerd van de gangreserve-aanduiding en vindt het ook één van de meest nuttige complicaties op een automatisch horloge. De meningen verschillen hier natuurlijk over (Fate, kassa 4!) maar je plaatst de brandstofmeter van je auto ook niet onder de motorkap. Verder is het mooi gedaan.

De datum is erg klein zodat ie amper opvalt, leuk voor de mooiigheid maar niet erg effectief zo… :face_with_monocle:

De fraaie blauwgele combinatie spreekt mij zeer aan, en kan wat mij betreft dan ook het hele jaar zo gedragen worden. Een andere strap is eventueel ook zo geplaatst uiteraard.

Ik ben er zeer content mee, net als met mijn andere NA, die compleet van een zeer andere orde is. :grin:

Maar die komt binnenkort nog op jullie af.

Groeten uit het Enschedese, en bedankt alvast voor de eventuele interesse in dit topic!

55 likes

Wauw! Gefeliciteerd met deze aanschaf. :ok_hand:

IJzersterk argument :grin:

1 like

Lekker man :blush:

3 likes

Heel mooi. De aanduiding van de gangreserve lijkt mij erg handig. Ik heb ook nog altijd een half oogje op de meistersinger.
Veel plezier ermee.

2 likes

100% eens.
Gefliciteerd met deze mooie NA!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Heb deze nog niet eerder gezien, erg cool!

1 like

Gefeliciteerd !
Mooie blauwe plaat en met PR dat vind ik altijd leuk.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!! Schitterende blauw tint op de wijzerplaat, springt er echt uit!!!

1 like

Goede kleur wijzerplaat. Lekker fris en opvallend met de gele band. Veel plezier van het Einzeiger duo!

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand: Geniet ervan :+1:

1 like

Door het gele bandje spat het blauw van de dial af! :sparkler:

Thx voor de aardige kritieken! :slightly_smiling_face:

1 like

Eigenzinnig horloge! Gefeliciteerd en veel draagplezier.
Denk ook dat dit een echt conversation piece is.

1 like

Mooi zeg! Van harte! :blush: :+1:

1 like

Prachtig man :ok_hand: Proficiat en veel draagplezier en echte oogvanger :+1:

1 like

Hele gave NA. Erg veel draagplezier gewenst.

1 like

Wat een prachtig horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Erg mooi, de PR maakt m net wat spannender, leuke toevoeging! Gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst​:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd :champagne: Prachtige NA.
Lekker eigenwijs en een prachtige uitgesproken kleurencombinatie!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige NA. Geniet ervan

1 like