NA: Meistersinger Salthora Transparent

Vandaag binnen gekregen en het is echt een plaatje! Eerst even een inleiding, … een aantal jaren geleden is mijn tik voor horloges ontstaan wat begon met de aankoop van een Tissot voor mijn vader na aanleiding van werkzaamheden die hij aan ons huis heeft verricht. Dit liet mij uiteindelijk ook besluiten om een horloge aan te schaffen (ook een Tissot) en daarmee is uiteindelijk het zaadje gelegd naar wat geresulteerd heeft in nu uiteindelijk 6 horloges waarbij er qua smaak en ontwerp absoluut geen lijn zit in wat ik mooi vind behoudens dat het horloges zijn die de tijd aangeven en ik niet zo van chronografen hou.

Nu doorschakelen naar mijn meest recente aanschaf, deze Meistersinger! … Hoe kom ik daarop uit? … wat mij vanaf het begin af aan geïnteresseerd heeft toen mijn liefde voor horloges is ontstaan is te kunnen zien wat er binnenin het horloge gebeurd. Uiteraard kun je dit horloge geenszins vergelijken met de echte exclusieve horloges van bijv. MB&F etc, maar voor mij hoeft het niet altijd een ingetogen 3 wijzer te zijn. Zo heb ik dit horloge al eens een aantal jaren geleden om de pols gehad bij Veenemans in Zwolle (overigens een erg prettige juwelier). Dat ik hem toen niet kocht was de adviesprijs die toen op het prijskaartje stond, plus dat ik toen ook nog niet zover was om dat bedrag aan een horloge uit te geven.

Waarom nu dan wel? Naja … ik neem aan dat het geen van jullie vreemd is om regelmatig over het internet te struinen om informatie over horloges te zoeken. Op een gegeven moment kwam het horloge voorbij voor een prijs die mij wel aanstond, en na nog even een pilsje bedenktijd te hebben genomen achter de laptop de stoute schoenen maar aangetrokken en het horloge besteld! En welnu, … vandaag dus binnengekomen! Ik ben mij er van bewust dat het horloge wel een bepaalde niche aanspreekt waarbij niet iedereen hem mooi zal vinden … maar dat maakt niet uit, want ik vind hem top en ik vind dat Meistersinger een stukje vakmanschap heeft bewerkstelligt met dit horloge! Enfin, … een NA -topic is er natuurlijk geen een wanneer er geen plaatjes bij staan.

Bedankt voor het lezen! Ik ga er vandaag nog maar eens veel naar kijken! :smiley:

27 likes

Cool ding! Enjoy!

1 like

Hele gave uitvoering.:heart_eyes:

Veel plezier ermee!

1 like

Nice, beetje jammer dat je betere foto’s van de doos hebt dan het horloge :wink:

4 likes

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Dat is een gele bijzondere tenminste ik kende hem niet. Erg mooi man, geniet ervan.

1 like

Daar heb je wel gelijk in inderdaad! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Heel mooi horloge.
Leuk met 1 wijzer!

1 like

Veel plezier ermee. Ziet er goed uit.

1 like

Eerste keer dat ik deze zie, mooi man! :grin:

Deze ken ik niet, nieuw model?
Erg mooi, veel draag plezier!

1 like

Ik geloof dat het tof is, maar zou je gewoon binnen een foto willen maken, en niet in direct zonlicht? Ik zie geen reet van daadwerkelijke horloge in die zon. :slight_smile:

Buiten dat: Gefeliciteerd met de NA. Meistersinger vaak gewoon leuk. :+1:

Ah. Even doorscrollen. :thinking: En nou nog even afdoen, in zo’n hoek dat er wel licht op valt maar niet teveel weerkaatsing is, op een tafel of zo, en dan een kiekje van het binnenwerk?

Hopla. Inderdaad een leuk horloge. Ze hadden het saffier iets noester kunnen ontspiegelen, of ligt dat aan mij? Hoe dan ook, coole iteratie van een oude bekende. Mooi hoor.

2 likes

Bijzondere uitvoering! :ok_hand:t4:

Veel plezier met deze fantastisch MeisterSinger!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:t2:

1 like

Mooi hoor! Heel veel plezier ermee…

1 like

Mooi :ok_hand:

Gefeliciteerd met je NA !

1 like

Proficiat. :sunglasses:

1 like

Nah! Geen nieuw model :blush: uitgebracht in 2016 en uit productie … de salthora meta x transparent is de opvolger

1 like

Zit een ETA in waarbij bij deze uitvoering de jumping hour complicatie zichtbaar is gemaakt :blush:

De foto’s die ik gemaakt had zijn wel vrij beroerd idd :sweat_smile: … zal met het enthousiasme te maken hebben gehad waardoor ik er niet even rustig de tijd voor heb genomen.

Erg mooi!
Gefeliciteerd met deze prachtige Meistersinger!:heart_eyes::+1: