NA: Meistersinger Unomatik 101

Om al de buzz van een Meistersinger of een éénwijzerhorloge te snappen, ben ik over gegaan naar de aanwinst van deze:

De 45mm Unomatik 101 van Mesitersinger.
Witte plaat, extreem mooi (en extreem moeilijk fotografeerbaar) geblauwde wijzers.

Het tikkende hart is een niet zo frequent ‘Valgranges’ uurwerk met gangreserve.
Geplaatst achter een saffierglaasje, had van mij niet direct gemoeten, het is een niet erg speciaal kaliber om naar te kijken, maar wel mijn eerst zichtbodem, dus eens leuk om te kijken.

Het horloge zat op een originele Meistersinger band die zijn leven al ver voorbij was. Zat op en zwarte band, ik heb een donkerblauwe besteld. Met witte stiksels. Gekke maat, 22/18, maar anders past de vouwsluiting niet meer!

Nu dus op banden die ik nog heb:

Mooi gebold saffierglaasje bovenop!

Ook op een (naamloze) (shark)mesh een meevaller:

Weer leuk! (Voor even?) :smiley::smirk:

8 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb al jaren een LAT-relatie met MeisterSinger…:wink:

2 likes

Mooie aanwinst! :+1:

1 like

Prachtig horloge! Leuk dat de gangreserve zichtbaar is.
Persoonlijk zou ik dit horloge niet op een nato of shark mesh doen (vind het geen gezicht op deze meistersinger) maar op een lederen band. Over smaak valt echter niet te twisten gefeliciteerd met je aankoop :slight_smile:

1 like

Niet mijn ding, maar mooi in zijn soort.

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd. Ben inderdaad benieuwd naar je leren bandje. Nato en mesh zijn niet echt mijn ding…

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

Alleen… ik zie wél twee wijzers op deze éénwijzer :wink:

Groeten, Tom.

1 like

Mooie aanwinst!

Je bent de eerste die laat zien dat een Meistersinger heel mooi is op Nato bandjes :thumbsup:

1 like

SCHIT-TE-REND!!!
Hele mooie klok.

Leuk die variatie die je laat zien met de banden.

Veel draagplezier!

1 like

Prachtig horloge gefeliciteerd . :thumbsup:

1 like

Prachtige aanwinst!! Proficiat!

1 like

zeer mooi

1 like

Prachtig ding, maar voor mij veel te groot met mijn kinderpolsjes!

1 like

met deze klok mag je soms best eens 5minuutjes te laat thuis komen hoor :smile:

Dank je allemaal,

@TH86, ook ik ben benieuwd naar de blauwe band, ik denk dat de geblauwde wijzers er beeldig bij staan!

@pverstraten, Mesh is op foto ook dikwijls mooier dan in real life, ik had de mesh gekocht voor op mijn Longines Legend Diver, maar daar stond die helemaal niet op (vond ik), hier heb ik er wel een goed gevoel bij!

@tjvreeken, klopt, puur sang geen éénwijzer :smile: maar in de geest van wel hé :smiley:

@Myspeedyworld, dank je, het was ook maar een gok en de eerste banden die ik bij de hand had. Zeker de blau/rode vind ik er erg geslaagd bij, ook mede door de geblauwde wijzers!

@bally, ik heb ook niet zo een grote polsen hoor (rond de 18,3 cm) deze valt (ondanks zijn 45mm) niet veel groter dan De Legend Diver, ik denk ook mede door de korte L2L maat van deze en de lange L2L maat van de LLD…

@CompleetGetikt, ik mag thuis komen hoe laat ik wil (hopelijk leest ze niet mee :smiley: :flushed: :grimacing:)

1 like

Proficiat! En hoe bevalt ie na n weekje?

Draagt compacter dan verwacht.

Maakt erg makkelijk gang reserve aan, verrassend leuk om ook eens te zien hoe veel je je pols beweegt…

Ik mis jammer genoeg datum (daar zou ik me misschien nog over kunnen zetten), maar ook echt de andere wijzers.
Dit is niet het horloge waar je snel snel eens je uur op afleest.
Je moet echt kijken, en daar heb ik soms de rijd niet voor in mijn jachtige leven…

Voor mij dus liefst gewoon 3 wijzers (of minimaal 2, uren en minuten)

Om die redenen staat hij ook te koop, ik grijp er niet heel veel naar, ik heb een extreem actieve job, dus wil ook een wat meer waterdicht en minder gekleed horloge.

Daar ben ik bij deze ook achter gekomen.
Mijn LDD is ‘Dressy’ genoeg :smirk:

1 like

Mij lijkt meistersinger juist leuk vh onthaasten. Voor vakantie of vrije tijd ofzo. En dan zelfs zonder gangreserve, zodat ik me niet druk ga maken om extra te bewegen om em vol te krijgen. :blush:

Maar als daily wear lijkt t me idd ook onhandig zonder minuten en datum. Hel, ik wil dan zelfs de dagaanduiding en gangreserve erbij hebben.

Getuige de vele topics over slecht ‘opladende’ automaten heb je met zo’n meter juist minder stress! :smile:

De mijne

Mooie aankoop. Van harte.