NA: Meistersinger

Meistersinger Neo-Q
Om het wachten op een Tudor en -uiteraard- dè Invicta wat draaglijker te maken een vervanger besteld voor mijn ter ziele gegane Luch-Einzeiger.
Die liep inmiddels zò onvoorspelbaar dat het voor Einzeigers sowieso geldende “doe meer met ongeveer” wel àl te zeer op ging.

Het werd de Meistersinger Neo Q
Die wordt verkocht als “dameshorloge” maar is met zijn 36mm net zo groot als mijn Junghans J85/10 Chronometer, dat was in de jaren zestig een normale maat herenhorloge.

Ja: het is een quartz geworden, daarvan weet je vrij zeker dat ‘ie op tijd loopt.
En hoewel het voor een pensionado die veelal nu met dank aan Corona thuis zit niet zo heel precies hoeft te zijn en bijgevolg één wijzer en géén seconde wel volstaat, is het wel plezierig om te weten dat wàt je ziet ook wel klopt.

Tijd genoeg om de camera ter hand te nemen.
Macrolens en een iets gebold plexi glaasje staan er garant voor dat èlk stofje zichtbaar wordt, dat alles vrolijk spiegelt (je ziet op één van de fotoos de camera op satief in het plexi gespiegeld staan) en dat er rare vertekeningen te zien zijn (zie op de andere foto de nul op vier en vijf uur).
En duidelijk wordt dan ook dat de witte verf bij Meistersinger kennelijk schaars is, getuige de onderkant van die ene wijzer.

Afijn: leuk ding voor erbij, hopen dat de afwerking van de Tudor straks wel beter is.

Twee foto’s:



27 likes

Mooi horloge.
Altijd spannend 1 wijzer.

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

Hij 's leuk!

(en op vakantie naar het Meer van Hetzelfde? :slight_smile: )

1 like

Blijft fantastisch dit en als ik een Meistersinger zie vraag ik me altijd af waarom er uberhaubt horloges zijn met 2 wijzers :wink: Mooie klok!

1 like

Mooi die opgelegde getallen zeg, geeft mooi de diepte zo. Veel plezier ermee! :+1:t2:

Erg leuk. Een quartz is inderdaad ook nog wel eens een overweging waard. Het formaat lijkt me, zeker met deze zwarte plaat, echt prima.

Gefeliciteerd!

Prachtig! En inderdaad, net een kleine klasse hoger dan die Luch-ies.

Gefeliciteerd met die ene iets minder witte wijzer en de rest van het horloge natuurlijk. :wink:

Heb ook nog veel plezier van de mijne. Zeer leuk horloge voor het geld. Veel plezier er mee!

3 likes

Bijpassend minimalistisch schoeisel ook :smile:

3 likes

Nou nou nou…:roll_eyes:

Ik schaar zo’n Neo ( zelf ) al niet eens onder een ‘échte’ MeisterSinger… , maar dan nog is ie 80x leuker dan een Luch…, óf een Invicta…:crazy_face:

:wink:

Hahaha
:crazy_face::joy:. Ergens heb je gelijk.,v.w.b die Neo dan.

Maar een Luch kan mijn inziens nooit een ‘Einzeiger-gevoel’ oproepen zoals een MS dat kan. Of kon… het is al weer veels te verbroddeld tegenwoordig.

Ook niet ‘om te proberen’ of een eenwijzer wat ( voor je ) is…

Die Tudor zal iets beter afgewerkt zijn denk ik ja.:clown_face:

Haha sorry dat ik mijn outfit thuis niet match met het horloge.:stuck_out_tongue:

1 like

Gefeliciteerd met de NA. En goede beredenering ook mbt de eenwijzer

1 like

Was ook grapje, who cares!

1 like

…Ik schaar zo’n Neo ( zelf ) al niet eens onder een ‘échte’ MeisterSinger…

Ojee, wist niet dat sommige merken ook niet-echte (zijn dat dan bastaards??) modellen maken.
Goh, dan hoop ik maar dat straks mijn echte Tudor wèl een èchte echte zal zijn :grin::blush::beers:

1 like

Proficiat! Vind de lijnen ook erg mooi. Als t n ETA 2801, 7001 of ander dun handopwind uurwerk had, saffierglas én zonder datum, was ik destijds waarschijnlijk niet voor de 1Z gegaan.

1 like

Dat ligt er dan inderdaad maar weer aan wélk model…:crazy_face::joy: