NA: Méraud Antigua 🇧🇪

Vandaag was eindelijk de dag: “ding-dong” een pakketje uit Gent. Inderdaad, Gent, Oost-Vlaanderen.

Begin februari bestelde ik bij @stijn_b van Méraud Watch Company de Antigua. De klassieke looks, de kleine oplage èn het uurwerk waren voor mij de reden om het horloge te kopen. Over dat laatste; het is een Landeron 248 uurwerk. Gemeengoed in de jaren '60 in o.a. Heuer en Nivada. Hiervan heeft Méraud er zo’n 200 weten te bemachtigen in NOS staat, en na een grondige revisie tikt dit hand opgewonden uurwerk in een nieuw horloge. Mijn nieuwe horloge welteverstaan.

De unboxing is een plezier op zichzelf. Er is duidelijk veel aandacht ingestoken en de afwerking is bijzonder goed. Na het mapje met het garantiecertificaat (op naam) en de handleiding is het tijd voor de apotheose. De Antigua zit in een fraaie pouch. Na een paar draaien aan de kroon komt het uurwerk tot leven. Met 18000vph is het geen modern uurwerk, maar dat hoort bij de charme. De kleine secondewijzer op 9 uur geeft vooral aan dat het horloge loopt.

Genoeg woorden, tijd voor plaatjes. Bedankt voor het lezen.








175 likes

Proficiat! Geniet er van!

2 likes

Zo, verrassend mooi ding! Geniet ervan!

1 like

Ziet er gaaf uit! Proficiat!

1 like

Heel fraai!

1 like

Mooi horloge en prettige verpakking ook. Watchpouch, bandenwissel tool en extra bandje is zeker niet verkeerd hoor! :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie aanwinst!!
Fascinerende wijzerplaat.
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fraaie aanwinst Roel :ok_hand: geniet er van en heel veel draagplezier!

1 like

Echt een heel leuke aanwinst :ok_hand:

1 like

Prachtig en bijzonder horloge, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Proficiat, een prachtig horloge. Top! Net even een kijkje genomen op hun website.
Alles is uitverkocht!

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

van harte proficiat!

Mooi horloge :+1:

1 like

Erg leuk dat er een vintage uurwerk wordt gebruikt in dit horloge. Mooie aanwinst hoor, gefeliciteerd!

1 like

Bijzonder horloge. Fraai uitgevoerd! Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig horloge :heart_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:
Veel plezier!
Ik heb de lichte versie (soft sand) besteld, en ga hem later deze maand ophalen tijdens een uitstapje in Gent.

2 likes

Pfoeh, dat is een fraai horloge zeg. Ik had er nooit van gehoord!

1 like

Supercool!

2 likes

Mooie aanwinst! Kende het merk niet. Ziet er mooi uit en heeft wat weg van Nivada. Een beetje op zn minst

1 like

Leuk verhaal, mooi horloge!

1 like