NA: Mercer, een microbrand uit de VS

Ha horlogefanaten,
Gisteren de Mercer Durham binnen gekregen. Ik ben echt positief verrast! :hugs:
Mercer is een microbrand uit de VS en hebben al verschillende modellen uitgebracht.
Ik wil al een poos een keer een horloge met een cushion case proberen en nu zag ik deze voor een mooie prijs voorbij komen en heb de kans gegrepen. De kast ziet er heel goed uit, mooi gebrushed, een gepolijst facetje langs de zijkant en natuurlijk de crownguards.
Maar het mooiste vind ik de “powder blue” wijzerplaat, de prachtige sunburst glimt prachtig, soms lijkt deze zelfs zilverkleurig. Ook erg mooi zijn de indexen die er mooi op liggen en even daarbuiten een klein blauw stipje, wat het effect naar mijn mening nog ietsjes interessanter maakt.
Binnenin tikt er een Zwitser 28.800x per uur, het gaat hierbij om de STP1-11.
Wat ik wel een erg bijzondere keuze vind is de waterdichtheid. Je zou hierbij, ik denk vooral door de crownguards die het horloge een “toolish” look geven, een aardige WR verwachten, jammer genoeg is dit maar 30 m… waarom??? :confused:
Nu wat fotookes:

25 likes

Mooi ding!

…maar ik zie Rolex indices en Panerai lugs :sweat_smile:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Prachtig horloge. Veel draagplezier!

1 like

Mooi! Die zag ik ook nog voorbij komen zoekend naar een beetje Panerai-achtig design. Leuk :). De WR van 30m is inderdaad een beetje jammer, maar de bijzondere plaat maakt volgens mij veel goed. Veel plezier ervan!

1 like

Mooi hoor! Deze kastvorm vind ik ook chique. Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Mooi, van harte en veel draagplezier!
De kastvorm vind ik dan weer wat minder maar das mijn smaak, verder wel heel erg mooi.
Lekker strak, mooie wijzers en plaat.

1 like

Dat is een mooie, welke zijn de kastafmetingen als ik dat vragen mag?

1 like

Dank je wel! :+1:t2: Wat ik lees is dat deze 41mm breed is en een lug-to-lug van 47mm. Mooi formaat voor mij iig :smiley:

1 like

Enjoy

1 like

Heel mooi!

1 like

Voor die kastvorm zijn dat ideale maten, mijn microbrand horloge is ongeveer ook zo.

1 like

Die is ook mooi zeg! :ok_hand:t2:

1 like

Bedankt :+1:

Gaaf! Heb je ook wat wristshots? Ben wel benieuwd!

1 like

Ff een wristshot nu vanaf mn werk :smile:

5 likes

Daar zou ik dus afhaken… Verder een leuk ding om te zien, fraaie plaat en de bouw lijkt me ook prima in orde. Uurwerk ken ik niet echt behalve dat het een ETA alternatief is. Ongetwijfeld als gevolg van het beleid van de Swatch group

1 like

Ja, dit bracht mij ook aan het twijfelen. Aan de andere kant, wat is de moeite om hem even af te doen bij het douchen of afwassen. :smile:
Maar zelf vind ik ook wel dat ze hem even min een WR van 50m hadden moeten geven, rare keuze

1 like

Prachtig horloge !
En die wijzerplaat !! :heart_eyes:
Bestaat deze ook in een no date uitvoering ?
Zo ja… dan…

Gefeliciteerd met deze HF-primeur NA !!!

1 like

Mooi horloge!

1 like