NA: Merkur Oceanmaster a.k.a. neppe MM300 ;)

Leuke, goed onderbouwde review. Ik ben het op alle punten met je eens. De lumen zuigt. Had veel beter gekund. Band is top, sluit mooi aan. Ik ben er uitermate tevreden mee.
Maar ik ben wel benieuwd hoe lang jij hebt moeten wachten tot de levering want daar maken ze een potje van. Wel bij Merkur zelf besteld?

Groeten van zijn broer.

4 likes

Via Ebay verkoper ‘infinite time’ om en nabij een weekje.

Tsja wat is tegenwoordig niet Chinees … zelfs de sluisdeuren van de nieuwe sluis bij Nieuwegein hoorde ik op het nieuws … :sob:

Mooi he.
Gelukkig is tjap tjoy (chop suey, S.o.a.d.) dat niet.

1 like

@Windhund je moet in actie komen!

https://st.depositphotos.com/1007954/5108/v/950/depositphotos_51081515-stock-illustration-chinese-superman.jpg

On-topic: ik vind het een mooi horloge, kan ook niet anders want ik ben groot fan van de MM300, maar ik zou me er niet overheen kunnen zetten dat het een Merkur is (of welk ander hommage merk dan ook) En dat is best jammer, want als ik dit zo lees en zie is het verschil op de prijs na nihil.

1 like

Ik snap dat een deel van de mensen niet voor een Merkur o.i.d. gaat. Na het bewandelen van beide paden kan ik niet anders concluderen dan dat er weinig substantieel verschil is dat een financieel gat van krap tweeduizend euro verantwoordt. Lume, 8R35 ipv 9015, saffier, ceramic: een beetje gepiel in de marge en ruilen van spiegeltjes tegen kraaltjes naar mijn mening. Begrijpelijk dat er mensen zijn die van een prachtig uurwerk een strakke plasser krijgen.

2 likes

Mijn beste,

Magnifiek gedaan!!
Een mini-review met een groteske inhoud!!
Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dankuwel :slight_smile:
Ik wilde ook de geschiedenis van het merk nog uit de doeken doen, maar kwam niet verder dan de brede knop onderaan het toetsenbord.

2 likes

ja dat is het inderdaad!

1 like

Als er Seiko zou staan ben ik het volledig met je eens… het logo ziet er duidelijk anders uit… er staat geen Seko bijvoorbeeld op… dus… tsja :thinking: … iig een “hommage”

Een ding kan je overigens wel zeggen. Hun presentatie is stukken beter dan Seiko. Koop je een horloge van rond de 3000 in een lullig doosje met een extra bandje in een plastic zakje en een zakje silica gel … :rofl:

2 likes

Dat betwijfel ik: m’n Seiko had volgens mij een echt nep leren (nepleren/echtnepleren/echtnep leren) doosje. Bij de Merkur zit i.i.g. nog een pin met hun logo. Leuk voor op je MK tasje of anders door je Prins Albert (zie topic ‘wie heeft de dunste’)

Haha, stel je voor dat er nattigheid in de buurt van een duikhorloge komt. Ach, Zwerfkei in Woerden vraagt of je er een tasje bij wilt als je een rugzak koopt…

Leuke review, compliment :+1:

Zelf 3 Sharkey’s (2x 6105 + Tuna) in bezit en tot op heden nog steeds geen onhebbelijkheden kunnen ontdekken :slight_smile:

2 likes

Hier dus ook een Sharkey (als logo LTM oid). Eveneens goede afwerking: ongeveer zelfde niveau als Merkur. Ook een bezeltje van keramiek, de algehele lume is echter iets beter. Er tikt een NH35 in met een mooie 21600bph (vind ik zelf mooier en nostalgischer er uit zien dan 28800bph)

1 like

Haha, dat is geen doen, man! Elke keer in het verweer. Ik moet m’n momenten kiezen.

1 like

Ik weet dat het irrationeel is. Ik mis mijn Seiko MM300. Ik weet dat de Merkur vele malen goedkoper is. Toch zou ik het niet over mijn hart kunnen krijgen om een Merkur te kopen. Het is niet anders. Geen geld voor de Seiko, dan maar geen.
Mooie review verder.

6 likes

Mmm, ik overweeg hem wel als daily beater. :thinking:

1 like

Ah, come on: gimme some looove

Kijk, hier houd ik nou gewoon van. Irriationele aspect valt mee denk ik: jouw dealbreakers qua eigenschappen en kenmerken liggen gewoon anders dan van de volgende.

Ik snap. Laat het los en gebruik al je klokken gewoon als daily beater. Anders lijken ze over 20 jaar nog steeds zo op een demokeuken.
Een investeringsklok daargelaten: geld maakt immers geld. Het spul dat je niet meer denkt te verkopen gewoon gebruiken of anders wat verlies pakken bij verkoop. Afschrijving en huurprijs komen zo bij elkaar. Is natuurlijk slechts alleen mijn mening: ieder z’n eigen ding.
Ik calculeer afschrijving door daily beater gebruik in. Net zoals ik mogelijke invoerkosten incalculeer en opzij schuif als ik niet de Sjaak ben bij inklaring. Of je hypotheek gewoon bruto betalen en de aftrek aan het eind van het belastingjaar opzij zetten. Dat soort sh*t zeg maar.

H[quote=“Flexofiel, post:31, topic:168637”]
nepleren/echtnepleren/echtnep leren
[/quote]
:joy:

:joy::joy:

Hahaha, zo herkenbaar. Gewoon positief denken: de kunst van geld niet niet (hoeven) uitgeven ervaren als ‘verdienen’… :joy::joy::joy:

Ik houd van jouw humor! :+1:t2::wink:

1 like

Top review, goed gedaan. Ik wacht op de volgende waarin een “corgeut” wordt doorgezaagd tov een black bay of een parnis tov een rolex :smiley:

2 likes

Ik ook van jou

Zal niet gebeuren, althans: door mij.
Het embleem Rolex vind ik te pats (correct: patserig/opzichtig) en een Tudor hoeft van mij niet meer. Die viel me qua prijs/kwaliteit verhouding enorm tegen.

2 likes