Voor het duiken en ook wel de compleetheid van de set/ voor de heb afgelopen week een leuke Citizen Promaster Cyber Aqualand NX op de kop kunnen tikken. In geheel werkende en nieuwe conditie.
Na het nodige leeswerk besloten het horloge een full reset te geven door alle knoppen tegelijk in te drukken. Volgens de beschrijving zou die een alarm geven dat zou stoppen bij het indrukken van een knop en dan zou die overgaan op initialiseren. Alleen… hij bleef alarm geven… en geven… en geven… dus na 7,5 uur het bloed onder mijn nagels gepiept te hebben stopte ie ermee. Dood. Opladen werkte niet en ik kreeg geen enkel teken van leven. Ook niet aan de USB kabel en op beide opladers niet.
En dan actie: caseback eraf gehaald en de capacitor doorgemeten. Ook dood. Stik, heb ik weer. Op goed geluk en met een lading hoop er een gewone 2025 knoopcelbatterij in gezet en warempel: leven. Kom ik weer goed weg.
Je voelt m al aankomen: iemand enig idee waar ik in Nederland een us2025 capacitor kan krijgen voor een fatsoenlijke prijs zonder 25 euro verzendkosten zoals op de baai?
Met specifiek deze ‘adapter’:
edit: de tweede weggehaald omdat er nog 9.50 douane bijgeteld werd. (rotgewoonte van veel Amerikanen)
Geen idee of dat een goede prijs is of niet
Maar Ofrei heeft hem ook niet meer, dus ik denk dat je nu moet pikken wat je pakken kan en hopen dat ze het doen…
Soms… echt heel soms is zo’n ding wel weer op gang te schoppen…
Met een labvoeding, stroombeperking en dan op de uiterste grens van toelaatbare spanning er een spike op loslaten…
ik bedoel dus heel heel soms
in dit geval klopt 't ook allemaal niet.
het ding werkte goed, is leeggelopen en moet gewoon weer op te laden zijn.
urenlang pret, dus hij was niet kapot en er is ook geen reden om kapot te zijn.
te diep ontladen is bij elko’s ook geen reden om kapot te gaan, wel bij lithium accu’s.
Maar dit is dus een doodgewone Goldcap in een 2025 behuizing.
dus misschien als je er 3,3volt spanning op zet met stroombegrenzer op enkele mA (om te voorkomen dat ie in je gezicht ontploft) kan ie wellicht wakker te schudden zijn.
Bedankt voor de moeite en het technische verhaal @Coinoperator. Ik zal niet vragen aan jou om dit ook werkelijk te gaan doen, ik koop er wel een op Ebay! Maar toch bedankt;)
Hoi Tombontes… ik had het zelfde probleem…
Heb nog één nieuw batterijtje kunnen bemachtigen dus mocht je geïnteresseerd zijn hoor ik dat wel… een originele Citizen capacitor 295-6400…!!