NA met een euvel

Mijn aller aller eerste automaat kreeg kuren. (Mag ook best voor een budget ding met 20+ jaar zonder service)
Een service zou serieus meer kosten dan de dagwaarde (of überhaupt de waarde) dus dan maar op zoek naar een donorbinnenwerk.

Na een kleine zoektocht een brand nieuw exemplaar weten te vinden. Dus de echte noodzaak om te dienen als donor werd wat minder…

Die kwam vandaag binnen \o/ …

Maar na het datum zetten gebeurde dit;

Eerst maar eens zeuren met ebay, maar mocht dat geen resultaat opleveren gaan we in klus-modus…

Iemand enig idee hoe ik die stem los krijg ?
(De “usual suspect” knopjes geven even geen soelaas)

(dit is de oude, voordat ik weer commentaar krijg dat ik binnen garantie het lef heb om spullen open te maken)

3 likes

2 likes

1 like

Dat lijkt op een laspunt.
En deed onder licht/medium drukken verrassend weinig.

Sorry dat leek mij het tirette drukpunt, maar ik ben niet echt thuis in de Chinese uurwerken.
Als je de kroon uittrekt beweegt er dan iets of komt er een palletje tevoorschijn?

Probeer dit anders eens, zou het ook kunnen zijn

Niet iets wat mij opviel in ieder geval…
En ik heb zo’n beetje elk stukje metaal in de buurt van de kroon wel wat druk gegeven …

Maak even een scherpe uitvergrote foto van de plaats rond de stem, dan is het iets makkelijker.

Probeer ook de verschillende mogelijkheden, bv met kroon ingedrukt en dan op knopje duwen, met kroon uitgetrokken enz…

Ik zal vanavond eens wat proberen.

Niet makkelijk om dat scherp te krijgen met een mobiele telefoon …

Kun je niet gewoon aan de voorzijde het glas eruit pakken :smirk: of is het er ingeperst.

afbeelding

Op de laatste foto, onderste drukker, zie je het plaatje waar de drukker kan op duwen, een beetje verder zie je een klein hefboompje met een puntje op, daar op drukken. Je ziet dat het onderdeeltje naar de tige of verstelstift gaat en drukt zo de tirette die de stift vasthoud, omhoog.

Ik ben een beetje een nerd op computers en aanwijzen met copy van foto’s.

2 likes

Is gelukt op mijn tablet om toch iets te verduidelijken.

6 likes

:slight_smile:

7 likes

:+1:

1 like

En dan kun je opeens wél wijzers vastzetten :slight_smile:
(Poging 1 mislukte (ding werd gelanceerd bij het datum verzetten) poging 2 lijkt vooralsnog succesvol \o/)

2 likes