Midden in een trappenhuis bijna 3 verdiepingen maar beneden gekletterd. Gebroken springbar en hij zat op leer. Alle wijzers eraf en het binnen werk gaat niet meer voor of achteruit. Kast is gek genoeg nauwelijks beschadigd en het plexi is ook nog OK.
Ik heb hem nog niet open gemaakt maar volgens mij ligt alles er schots en scheef in. Al had ik er maar weinig voor betaald, ik vind het toch enorm balen. Ik was eraan gehecht geraakt en je ziet ze niet veel. Heeft ook een hele mooie donkerblauwe wijzerplaat. Dat wordt dus opzoek naar een ander uurwerk.
Als iemand mij kan helpen, ook bij het plaatsen, zeer welkom! Laat maar weten.
En anders is het jammer, dan heb ik alleen nog een
fotootje
En toen reageerde @chronospace.
'Ik heb er nog wel eentje voor je.
Fantastisch natuurlijk!!
Je hebt me de weg gewezen! Bedankt, ik was al een tijdje opnieuw aan het nadenken over de aanschaf van een vintage handopwindertje. Maar de HMT was helemaal uit mijn aandacht verdwenen…
Denk dat ik eens even ga rondneuzen op Ebay!
Maar, kiek uut, want er wordt heel veel rotzooi verkocht.
Hier moet je echt even in duiken.
Maar, hoewel, volgens mij weet HMT zelf niet eens wat ze allemaal
hebben uitgebracht
Je moet het geluk hebben er eentje te treffen met een net uurwerk.
Maar och, voor die paar centen…ik zou een kansje wagen
Ja weet ik. Maar zelfs als de wijzerplaat niet origineel mocht zijn, voor 30 Euro maakt het me dan voornamelijk uit dat het uurwerk netjes is en loopt, want je wil er inderdaad geen onderhoudsbeurt bij de horlogemaker aan spenderen…
Ik denk dat het min of meer een hit or miss gebeuren is.
Je kan ze ook zomaar toegestuurd krijgen met een totaal verroest
uurwerk.
Maar goed. als je er toch aan wilt werken kan je dat meteen meenemen.
Iig, veel succes en post hier op HF wat je bevindingen zijn.
Dat vind ik, en ik denk nog wel meer leden leuk om te lezen.
Jeetje, je zal je wel ff heel erg ruk gevoeld hebben Heel gaaf dat er op deze wijze een nieuwe is gekomen De pracht van dit forum ! Veel plezier ermee, en goed vastbinden he!