Na de vakantie eindelijk tijd gevonden om mijn nieuwe aanwinst aan jullie voor te stellen, de Sinn 104 St Sa met Sellita 220 onder de kap. Een mooie all-rounder, een combinatie van flieger, diver en field watch maar ook prima draagbaar bij een jasje en op het werk en ook een fijn vakantiehorloge. De Arabic versie met de nummers op de wijzerplaat vond ik het mooist. De volledige specificaties zijn uiteraard te vinden op de Sinn-website.
Eerste het slechte nieuws:
Na drie dagen hield mijn Sinn 104 ermee op. Eind april teruggestuurd naar Sinn, half juli weer terug. Dat vind ik best lang. Zij zeggen garanties als eerste af te handelen, dus kun je nagaan hoe lang je je horloge kwijt bent als je een gewone service nodig hebt.
Het bleek uiteindelijk te gaan om een losgeraakt schroefje en werd volgens garantie keurig door Sinn hersteld.
Nu het goede nieuws:
Het missen van het horloge overtuigde mij er wel van dat het āmijnā horloge was en dat klopte ook. Sinds ik hem terug heb is de Sinn niet af geweest en loopt perfect, 20 seconden+ na een week. Solide kast en lunette, prima lume, mooie klik bij het overgaan van de dag/datum aanduiding om 12 uur, schroefkroon, 200 meter waterdicht, saffierglas boven en onder, wat wil je nog meer.
Deze klok gaat voorlopig nergens heen.
Nog een paar fotoās met excuses voor de kwaliteit, maar ze geven hopelijk een indruk: