NA: Mido Baroncelli II, nog MIDO kenners hier?

Ha mede HF’ers

Na inmiddels een aantal duikers en wat sportievere en vintage horloges te hebben verzameld, leek het me tijd worden om eens naar een mooie dress watch te kijken…

Ongeveer 3 jaar geleden een Frederique Constant Slimline overgenomen. Ook nog eens van eens mede HF-er. Daar begon de horloge gekte…

Na afgelopen tijd ook Tudor’s en Longines horloges overwogen te hebben, loop ik toch tegen en tweetal punten aan: De prijs en de designs. Ja het zijn hele goede horloges en ja je betaald voor kwaliteit… maar op een of andere manier sprongen er voor mij geen modellen echt uit. Misschien ook wel omdat ik naar een wat klassieker horloge zocht, en de twee merken toch voornamelijk sportievere modellen de boventoon voeren. Tja, wat doe je dan… eens wat verder kijken. Wat is kwalitatief goed en nog een beetje betaalbaar maar geen Seiko of Tissot?

Toen ben ik bij het merk MIDO uitgekomen. Aangezien ik als twentenaar aan de grens woon, is het me geen onbekend merk in de etalages. Vaak naast merken als Bruno Sohnle en Muhle Glashutte. Veel lees ik niet over het merk hier over het forum…

Na eventjes op de site te hebben gekeken sprong er een model uit, dat ik niet anders kon dan de gok te wagen en een MIDO aan mijn collectie toe te voegen. Een spontane aankoop zeg maar… puur op gevoel en niet uren lang filmpjes, spec sheets en reviews kijken (wat ik normaliter doe, en soms veel te veel wikken en wegen oplevert). Nu maar zien hoe dat uitpakt! :smiley:

En hier is ’ ie dan: De spontaan gekochte Mido Baroncelli II! Nu nog wachten tot de pakketpost hem komt bezorgen…

image

Wat vinden jullie er van?

17 likes

Gefeliciteerd. Op de foto’s ziet het er mooi uit, ik ben benieuwd naar eigen foto’s.

1 like

Zal foto’s maken als hij met de pakketpost binnen is!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

2 likes

Gefeliciteerd! Veel plezier :slight_smile: Ik heb de witte Baroncelli Heritage gehad. Echt een prachtig ding!

4 likes

Mooi horloge!
Leuk merk, de baronchelli signature spreekt mij ook erg aan.

2 likes

Ik heb ook een paar mido’s gehad. Leuke horloges. Heb er op het moment een, maar die staat op de to-go list. Ik draag steeds liever horloges op staal dan op leer.

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige verschijning .

1 like