Ik was al een flink poosje op zoek naar een leuke dresswatch en ben zo’n beetje de hele revue wel gepasseerd. Van de Junghans Max Bill tot de Oris Rectangular en Seiko tankjes naar de Loninges Flagship. Ik kon maar niet tot een besluit komen, te duur, niet echt een klik, geen veelzijdigheid etc.
Ik was er inmiddels wel achter dat ik toch het liefst voor een Zwitser wilde gaan.
Met dat in mijn achterhoofd kwam ik vanmiddag de Mido Baroncelli tegen. Een ietwat minder bekend Zwitsers merk met toch een rijke historie. Ik had hem al snel om de pols en verrek, dat voelde meteen gewoon goed. Een nette afwerking met een complicatie maar niet al te gek, precies wat ik wilde.
Hij draagt super comfortabel en hij kan in de zomer op het strand aan de pols, maar misstaat ook niet bij meer formelere aangelegenheden of een kerstdiner.
Om een lang verhaal kort te maken: Nieuw horloge, grote blij.
De Baroncelli is een leuke en ondergewaardeerde serie, hoewel ik er nog nooit een irl ben tegengekomen. Dus ook gelijk een originele keuze. Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de simpele time only Baroncelli.
Alleen de datumpositie is voor mij niet wat het moet zijn. Dat is een karakteristiek van de serie. Alleen in de gelimiteerde architecturaal gethematiseerde modellen staat die op 6 en mogelijk beter op de plaat.