NA: Mido Ocean Star Decompression Timer

Jaja, na best wel wat gedoe en gejaag was het vorige week maandag dan eindelijk tijd! Coster had de Mido klaar, waar ik sinds het Hodinkee artikel op aan het jagen was.

Ze wisten het tot de week ervoor niet zeker, hoeveel ze er daadwerkelijk zouden krijgen. Na een cryptisch e-mailtje waaruit ik dacht dat ik hem níet kreeg, bleek ik na een belletje toch een van de gelukkigen te zijn!

Dat was maar goed ook, want nergens anders was er meer eentje. Ik kan wel eens wat regelen in Genève, maar alle AD’s daar hadden het horloge binnen een paar dagen uitverkocht en ik was te laat.

Bon, het horloge! Gaaf en ik weet niks in de prijsklasse wat ik leuker zou vinden. Houdt ook praktisch COSC-spec (-4,5 sec/dag), terwijl hij niet eens de duurdere versie van de Cal. 80 heeft.

Flinke doos bij Coster. De banden hebben een quick-release systeempje, dus wisselen is heel makkelijk.

Ik dacht dus dat de winnaar de leren band zou zijn.

Niet slecht, maar canvas vind ik een stuk beter!

Down sides? De lume is werkelijk hemenax. Cute gedaan, maar geeft ongeveer 10 sec licht. En uit sommige hoeken kan het horloge, hm, laten we zeggen niet 100% de kwaliteit uitstralen die ik van Mido en die prijs verwacht. Maar dan kijk ik naar de gave dial print en de domed bezel, en vergeet ik het gelijk!

36 likes

Best wel gaaf, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Gaaf ding, maar die verdient wel wat betere fotos. :+1:

Gaaf dat je hem ondanks alles hebt weten te bemachtigen!

Prachtige aanwinst hoor :ok_hand:t2:

Heel mooi :+1::+1:

Gefeliciteerd!
Mooie kleuren

Hele coole 60’s vibe!

Mooie aanwinst!

Geniet ervan! :+1:

Ik snap dat je voor de wijzerplaat bent gevallen, ik vind het ook wel iets hebben.

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Heel tof! Gefeliciteerd met je NA Damjan en leuk dat het je gelukt is. Ik was erg dichtbij met Bucherer maar helaas net niet. :wink:
De dial is echt super mooi en onderscheidend. Niet meer weg doen deze!

Supercool horloge. Echt een eye catcher. Genieten dit :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Mooi!

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

Kleurvolle aanwinst. Ik zou er naar blijven kijken met een zere nek tot gevolg. :laughing:
Dit horloge zal in gezelschap onderwerp van gesprek zijn denk ik zo.
Veel plezier ermee!

Mooie aanwinst. Geniet ervan.

Na het lezen van hetzelfde artikel bleef dit horloge ook telkens in mijn hoofd. Gaaf dat je hem echt gekocht hebt! Veel plezier er mee!

Thanks allemaal! Ik ga binnenkort met de grote camera aan de slag, komen er een paar goeie kiekjes bij:)

Ik zie dit horloge pas voor het eerst en moest het Hodinkee-artikel bestuderen om erachter te komen hoe de dial af te lezen…
Wel gaaf hoor!!
Zijn jullie bekend met andere zeldzame toepassingen op dials (die je dus niet veel tegen komt)?

Een kleurrijke aanwinst! Van harte. :smile: :+1:

Van harte gefeliciteerd met je speciale Mido. Ik ga nu het artikel van Hodinkee lezen maar ben als fan van Mido nu al overtuigd🤗