NA: Mijn 1ste RUS Vostok Amfibia

Vanmiddag in ontvangst genomen, na afgelopen week eerste contact met @Marijn2 opgenomen te hebben over wat informatie over het horloge op zich . Vandaag dan gearriveerd…


Enige motivatie op dat moment was dat ik het plaatje van de kast en de band welleuk vond…toch ook maar wat verdiept in de achtergrond, en historie van dit Russische merk en verrast door de andere aanpak en verwerking van het maken van dit horloge…

Moet zeggen, in het echt, nog leuker blij dat ik de aanschaf gedaan heb.
Wel moet ik denk ik op zoek naar een ander strak of NATO of band, what ever omdat mijn pols blijkbaar toch te dik is , wil ik hem net zo dragen als dat ik voor ogen had.
Met aan beide kanten van de kast een metalen beugeltje en eind van de band dan stoer dubbel gevouwen…
Bij mij lukt dit nu alleen als ik alle polsslag uit mijn pols druk.


20200618_221036

Maar dat doet niets af verder aan het horloge en het gevoel op zich. Kan ik mij weer lekker verdiepen in welke band dan…

Natuurlijk ben ik mij bewust dat het merk en gebruikte materialen bij lange na niet kunnen op boksen tegen de Zwitserse of Japanse merken maar,
qua kwaliteit t.o.v. de prijs …, voor nog geen avondje drinken wel een 200 meter waterdicht horloge wat gewoon erg apart is tussen de andere .

Dank @Marijn2 voor al je uitleg en antwoorden op mijn vragen en je interesse ook na de koop.

37 likes

Erg leuke horloges die Vostoks! Heel veel plezier ermee :+1:t2:

2 likes

Gefeliciteerd en leuk dat jou interesse gewekt is in Russische horloges. Pas maar op, het kan zo in een verslaving omslaan :joy:

Veel plezier ermee :+1:t2:


1 like

Gefeliciteerd! En mark my words… niet je laatste! :wink:

1 like

Veel plezier Marco! :wink:

1 like

Welkom bij de club Marco! :wink:

1 like

Ha ! Vostok rules :facepunch:t4:
Gewoon heerlijk om erbij te hebben, de eerst komende 20 jaar.
200m, niet kapot te krijgen, en dat voor een paar geeltjes :sunglasses: En het ziet er nog goed uit ook :ok_hand:t4:

1 like

Wat een leuk model! Geniet ervan en veel draag plezier gewenst.

1 like

Veel draagplezier gewenst .

1 like

Zoals @JH4 mij eens vertelde, je moet minimaal één keer een Rus hebben gehad.

1 like

Nog even wat informatie die deze Vostok tot de SE maakt die hij is…
Alle krediet naar de vorige eigenaar.

Vostok Amphibia SE 100. Merk en model:type 100 kast, Special Edition. (langere wijzers dan normaal en mooi opgelegde wijzerplaat)
Het uurwerk is een 2416B dat al jaren gemaakt wordt door Vostok en is praktisch onverwoestbaar. Tel daar de meer dan 200 meter waterdichtheid bij op en je hebt al een werkpaard van de bovenste orde.
Deze specifieke Vostok heeft een SE wijzerplaat en Bezel uurwerk met wijzerplaat en wijzers uit een andere kast (020 kast) dat in de 100 kast is gezet omdat deze zo comfortabel is/draagt.
De bezel heeft hij er ook zelf opgezet. Dus eigenlijk een hele SE in een andere kast (uiteraard een originele Vostok Amphibia optie). Dus dat… :+1:t3::sunglasses:

2 likes

Welkom bij de club :rofl::see_no_evil: Leuke uitvoering heb je te pakken. Veel plezier ermee!

1 like

Welkom bij de vostok club! Leuke aanwinst waar de veel plezier mee gaat hebben :grinning:

1 like

Mooi ding, je was me voor want ik had hem ook op het oog. :smile:

2 likes

@WernerManuel, Ik zou sorry willen zeggen alleen vind ik het te leuk dat ik hem heb kunnen pakken. :+1:t3::blush:.