NA: mijn 3e mod, Project Flieger 🛩 (verslag op bericht 60)

Heel mooi. Hulde

1 like

Ontzettend leuk topic en mijn respect voor GMYD!! Bedankt voor het delen.

2 likes

You’re welcome en bedankt! :pray:t3:

1 like

Erg leuk om te lezen en een prachtig resultaat! Ben jaloers, wou dat ik dit kon.

1 like

Just do it. Het stelt niet zoveel voor.
Begin anders gewoon met een tweedehands horloge van Ebay ofzo. Voor een paar euro heb je er ééntje uit India. Haal hem uit elkaar en probeer hem weer in elkaar te zetten.

1 like

Ik heb niet een echt een vaste hand. Maar aan de andere kant, als je het zo zegt: waarom niet?

Ik ga me verder inlezen. :nerd_face:

2 likes

hoe vindt je de overall kwaliteit van de onderdelen? want dit zorgt wel voor kriebels

1 like

Ik ben positief verrast over de kwaliteit. De foto’s van de verkoper vond ik twijfelachtig maar de foto’s van Edwin zagen er goed uit. Heb de verkoper ook geadviseerd om andere foto’s te plaatsen omdat ze het product geen recht deden en hij was het wel met me eens.
De kast is netjes afgewerkt en ik kan er niets aan vinden. Zelfde geld voor de wijzers en dial. Alles was ook netjes verpakt in plastic doosjes en bubbeltjes plastic.
Verkoper is ook netjes en snel via de mail. Als je meerdere producten wilt moet je hem even mailen met wat je wilt. Hij maakt dan een speciale order voor je aan zodat je maar één keer verzendkosten hoeft te betalen.

1 like

Yes, leuk om te lezen. Als je een oud automatisch horloge vindt voor een paar euro kun je je er geen buil aan vallen. Om de boel uit elkaar te halen heb je niet veel nodig. Om te kijken of het iets voor je is koop je gewoon een beginners setje op Ali of EBay.
Wijzers wip je er gewoon af met een pincet of schroevendraaier. Boeit niet als het beschadigt.
Je komt dan ook gelijk tot de conclusie dat het Ali gereedschap rommel is maar je kunt er best een keer een kast mee open maken en een uurwerk eruit wippen. Zo krijg je een beetje gevoel en kun je voor een paar knaken ontdekken of het iets voor je is.
Wijzers monteren doe je dan met een pincet en een satéprikker ofzo. Gewoon lekker ontdekken en leren hoe het in elkaar zit.

Mijn volgende project is een automatisch uurwerk uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Nog zonder smeren en service ofzo. Gewoon om te leren.

2 likes

Nog even een foto van vanochtend. Gewoon omdat ik dit horloge nog steeds zo tof vind en hem na al die maanden nog steeds met regelmaat draag :blush::blush::blush:

12 likes

Al gezien

Wat bedoel je precies?

Verkeerde reactie mijnerzijds, geprobeerd aan te passen. Vergeet dit maar even.

1 like

@GiveMeYourDough mooi verhaal zag het topic nu pas. Het mooie ervan is dat je dan alles in een keer kunt lezen als een geweldig verhaal. Gefeliciteerd met het eind resultaat, zeer mooi geworden.

1 like

Thanks! Ben ook erg blij met het eindresultaat :blush:
Was ook een leuk projectje om te doen.

2 likes

Dit blijft toch een van je beste creaties :sunglasses::ok_hand:

2 likes

Leuk dat je er zo blij mee bent :slight_smile:️ Die mesh is wel een goede combi hoor :ok_hand:t3:
Wordt weet tijd iets te gaan knutselen. Het oranje monster ligt ook maar in de doos te wachten op wat draagtijd :thinking:

Ongeveer anderhalf jaar na dato erin gedoken.
Kwam hier op door de verwijzing vanuit friday flyers.

Erg mooi horloge geworden. Leuk en duidelijk verslag om te lezen.
Jammer dat mijn linkerhand trilt maar, wie weet probeer ik het idd gewoon een keer met oud spul.
Iig, nogmaals waardering en respect. Stijlvol geheel en geweldige band.
:ok_hand::+1:t3::sunglasses:

2 likes

Thanks voor de complimenten. Het was ook één van mijn leukste projecten. Vooral het uitzoeken hoe en wat, het zoeken naar de juiste onderdelen die ik maar niet tegenkwam en het uiteindelijke eindresultaat.
Inmiddels is het horloge wel al 2x van eigenaar gewisseld :thinking: Hoog tijd voor weer iets anders dus :grin:

2 likes

Die dubbeldekker vind ik wel beter passen bij een klassieke fliegeruhr.

Maar ja, ik ben ook wat in de tijd blijven hangen…

1 like