Ook mijn eerste post alhier, dus ook een soort verkapte intro. Zal binnenkort nog eens een fatsoenlijke openingspost maken.
Eindelijk, geen koppeling meer nodig!
Zonder dollen, al een tijdje wilde ik eens een automaat proberen. Had ik eisen? Niet echt. Nu is een Seiko 5 sowieso al niet het duurste van het duurste, maar vond ik op Marktplaats een mooi exemplaar, ook nog eens op een lederen band ipv staal, wat mijn voorkeur heeft.
Het is de Seiko 5 SNK793, met mooie blue dial. Misschien het glaasje nog eens vervangen, maar het bevalt mij zeer. Was bang dat 37mm ietwat groot zou zijn voor mijn erg kleine polsen, maar het past precies. Happy camper alhier!
Zijn heerlijke horloges om dagelijks te dragen. Mooi exemplaar. Alleen met de datum is het soms even lastig omdat je de die op de dag ervoor moet zetten en dan door draaien tot die doorspringt. Omdat die anders van taal verandert. Geniet er van.
@BWings Dat is ook een erg fraaie! Heb stiekem eigenlijk ook nog de SNK807 op het oog, maar zag een paar dagen geleden dat in ieder geval Monsterwatches die net niet meer had. De 793 kwam net op het juiste moment voorbij, zullen we maar zeggen.
@Horlogemakker Dank je, ik heb een Casio Edifice chronograaf van 38mm die toch een flink stuk lomper aanvoelt. Nu ik er zo over nadenk zal dat waarschijnlijk komen door de dikte, die is toch ook wat dikke dan de Seiko, ook al is dat een quartz horloge.
@ferry1959 Dat je niks ziet is omdat ik slim ben geweest met het licht. In werkelijkheid zitten er wat doffe plekken her en der op het glas, ik voel niks maar kan het er ook niet vanaf krijgen met een lensdoekje. Ik vermoed dat de vorige eigenaar iets van een knoop bij de mouw had zitten of zoiets dergelijks, maar het is typisch zoiets dat als je het ziet, je het niet meer niet kan zien.