NA: Mijn eerste Baltic, de Hermétique Tourer

Dat is lang geleden voor me, een NA starten. Maar ik vond het weer eens de moeite waard nadat ik gisteren mijn Baltic Hermétique Tourer in ontvangst heb mogen nemen, want wát ben ik positief verrast :tada:!

Baltic, ik was altijd al wel gecharmeerd van hun modellen maar had nooit echt doorgepakt. tot dat in oktober 2023 de Hermétique werd gepresenteerd kriebelde het al meteen; een klein beetje Explorer vibes, verpakt in een modern eigen jasje en verkrijgbaar in een viertal aantrekkelijke kleuren:

De laatste weken betrapte ik mezelf al op het bekijken van reviews, wat overging op het monitoren van eBay, Vinted en Chrono. Bij de laatstgenoemde zag ik in Luxemburg een mooi bruin exemplaar staan. Niet per sé mijn kleur maar bij dit horloge toch erg geslaagd, en ik twijfelde hiervoor ook al tussen bruin en groen bij de aanschaf van mijn Longines Conquest.
Anyway: sporadisch gedragen, inclusief extra zwarte originele tropic strap en als kers op de taart nummer 49/200 van de eerste batch (ze zijn niet limited, maar toch een leuke gimmick). Met de vriendelijke verkoper een snelle deal kunnen sluiten en gisteren heb ik hem in ontvangst mogen nemen.

Ik was wat sceptisch vanwege de 37mm dial, maar de 46mm lugs zouden volgens Baltic het horloge groter doen dragen. Al uitpakkende werd het steeds leuker; van de mooie strakke kurken Baltic doos (inclusief lekkere zachte voering :grimacing:), tot en met uiteraard het horloge zelf dat tevoorschijn kwam; prachtig!

Je zou bijna vergeten dat Baltic pas sinds 2016 bestaat, want wat ze in die paar jaar hebben neergezet vind ik echt heel premium. Gevoelsmatig gaat dit merk al veel langer mee, wat mij bevestigd werd door het horloge zelf: een comfortabel zachte tropic strap (ik dacht dat die van de PRX comfortabel was), en mooi gebrushed met een gepolijste bezel die het horloge nét weer wat extra geeft.

De verzonken kroon vind ik heel classy, maar de 3D lume blokjes maken het horloge weer wat hipper en geven de mooie matte wijzerplaat enorm veel diepte. De chapter ring vind ik hierbij ook een erg mooi detail. Super interessant ook hoe de indices spelen met het gebolde saffieren glaasje. Er gebeurt door al deze dingen samen echt genoeg op deze wijzerplaat waar je naar kan blijven kijken. En oh ja niet geheel onbelangrijk: de maat valt me ook alles mee!

Ik ben oprecht onder de indruk wat Baltic heeft neergezet. Ook een leuk (persoonlijk) detail waar ik gister pas achter kwam in het bijgeleverde boekje over de naam Baltic: This name has a special meaning for me as it refers to my fathers’ roots on the northern coast of Poland.
Zelf heb ik namelijk ook (half) Poolse roots, kocht ik dit horloge op de dag van vertrek voor een stedentripje Warschau, en werd deze bezorgd op de dag van onze terugkomst én geboortedag van mijn inmiddels overleden Poolse oma…

Toeval bestaat niet zeggen ze, toch?!

Tijd voor plaatjes :slight_smile:

Het mooie bolle glaasje en verzonken kroontje komen hier goed tot hun recht:

Om de pols ermee!

Na wat UV licht gehapt te hebben begint de lume al te borrelen…

en dan :bomb: !

Foto van gisteravond waarbij de diepte van de wijzerplaat en speelsheid van het glaasje leuk te zien is

en de matte structuur op de wijzerplaat ook:

Dank voor het lezen (of bekijken) :grin: !
Martijn

137 likes

Heel gaaf model, staat je goed.

Heb hier geen antwoord op, maar het is wel een leuke persoonlijke toevoeging aan je horloge.

1 like

Wat een mooi model van Baltic! Die kroon is erg uitnodigend in de zin van, ik zal je pols geen eelt bezorgen! +1!!!

Gefeliciteerd met de NA, Martynnn!

1 like

en dan al zulke mooie horloges maken :+1:

inderdaad, een mooi detail :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Normaal ben ik niet van het bruin maar dit ziet er prachtig uit zeg!

Zou m ook wel willen :see_no_evil:

Veel plezier ermee!

1 like

Wat een prachtige aanwinst zeg en die kleur bruin is :+1: :ok_hand:

1 like

Ontzettend gaaf, die dikke opgelegde cijfers van lume-materiaal :ok_hand:

1 like

Zeggen meer dan… Wat een tof horloge!

Nooit geweten, leuk merk.

1 like

Een fraai horloge! Veel plezier. Een mooie terecht NA.

1 like

Mooi!
Gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Leuke aanwinst, Martijn! Gefeliciteerd met je Baltic Hermetique Tourer! Goed gevonden.

1 like

Mooi aanwinst! Welkom bij de Baltic familie :laughing:
Heel veel draag plezier gewenst :grin: :+1:

1 like

Mooie aanwinst en leuk verhaal. Veel draagplezier!

1 like

Heel gaaf en bijzonder aandenken!

1 like

Oeh tof horloge hoor! Gefeliciteerd met je NA.

Helemaal mee eens. :clap: Het is echt een merk dat meedoet. Ik wil ook echt nog wel een keer de Aquascaphe terug in de collectie. :sunglasses:

4 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Stijlvolle aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met de mooie Baltic.

1 like

Heel herkenbaar :wink:, maar als je het doet is het ook een heel leuk verhaal van je Baltic waar ik je van harte mee feliciteer en je veel draagplezier wens :ok_hand: :+1:

1 like