NA: mijn eerste Breitling

Even terug mijn SMPc verkocht om wat geld vrij te maken voor de kk van mijn nieuw appartement. Zolang rondgelopen met mijn Polar sporthorloge. Op zich ook niks mis mee, maar het begon toch weer te branden om wat nieuws om mijn pols. Kk zijn betaald en dan maar op zoek naar wat anders. Ik had eigenlijk nooit niet echt wat met Breitling. Ik heb verschillende Orissen, Tudors en SMPs gehad en was er altijd zeer tevreden mee. Breitling vond ik wat te druk en soms wat patserig.
Maar nu ik deze tegenkwam, moest ik het toch eens proberen. Dus mij via MP deze Nederlands geleverde Superocean II 42 in full set aangeschaft.
Ik had eerst wat schrik voor de high polish case. De 44 bestaat in mat, maar deze is dan weer te groot voor me. Nu valt dit wel reuze mee. Door de matte wijzerplaat, de matte vulcanized rubber inlay in de bezel en de numerals ipv high polish indices is het eigenlijk mooi in balans. Voor sommigen is de wijzerplaat misschien wat druk, maar dit stoort me niet.
De kwaliteit is echt top. Het is een stoere tool watch, die zeer robuust aanvoelt, met een prachtige afwerking. De band is vrij dik, maar zeer soepel: echt kwaliteisrubber. Enige minpuntje, is dat er groot Breitling op vermeld staat. Dit is dan wel weer wat te patserig voor me. Misschien hem eens op een mooie nato of ander rubber proberen.
En dan nu de pics:


Hier een fotootje van het net op nato. Ik vind het wel wat.

Knipsel

Bedankt voor het kijken.

43 likes

Gefeliciteerd met het horloge en je nieuwe woning :+1:

1 like

Mooi ding!
Ik heb de voorganger met de nog metalen cijfers.

4 likes

Ook zeer mooi. Ik heb nog even getwijfeld voor de zwart gele Abyss te kopen. Ik vind de modellen met de rubber bezel wat meer sportief en daardoor meer mijn ding.

1 like

Gefeliciteerd, erg mooi horloge. :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd. Mooi horloge

1 like

Ze hebben allen toch een rubber bezel op de heritage lijn na?

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

1 like

De superoceans wel, maar de colts, navitimers, premiers en chronomats niet.

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig!

1 like

gefeliciteerd, mooie nieuwe aanwinst!
stukje nieuw rubber is de prijs niet. 60 euro bij de AD geloof ik

1 like

Ik heb al eens rondgekeken, maar de 42 heeft een lug width van 20. En ik vind enkel deze pro3 in 20, de pro2 en ocean racer zijn 22.

Mooi, ziet er top uit…

1 like

Topaanwinst, veel draagplezier :ok_hand:t2:

1 like

Erg mooi , net als de Colt!!
Gewoon genieten en anders ruilen met mij Colt, haha!!!

1 like

kk?

Alle smaken zijn ook in 20mm hoor. Neem even contact op met v&m watches.

2 likes

OK, bedankt.

Mooi horloge man :heart_eyes: Had zelf eigenlijk ook niks met Breitling maar deze :ok_hand: (voor mij dan in 44mm denk ik) of een Colt Skyracer ook heel mooi … ben dr nog niet helemaal uit …:grin: Ik loop wel eens tegen een leuke aan …
De band stoort mij persoonlijk helemaal niet… vind erg mooie combi. In zwart knalt “Breitling” minder dan in een andere kleur… met die gestreepte NATO wordt t weer iets te druk in mijn ogen…
Iig veel draagplezier !

1 like

Machtig mooi, gefeliciteerd!

1 like