NA: mijn eerste Casio, het is een Illuminator.

En dan nog een batterij die 10 jaar mee gaat en 100 meter WR wat in de praktijk betekent dat je er ook makkelijk 10 jaar zonder service mee kunt zwemmen. En je kunt gerust de knopjes indrukken terwijl je even aan de rand van het zwembad hangt en m boven water houdt.
Doe ik ook met mijn Casio van €15 :grin:

6 likes

Geniet ervan :facepunch:

1 like

Leuk ding! Hoewel ik bij voorkeur Europese producten koop, is dat bij low-budget spul nu eenmaal niet reëel: Deze heb ik nu ook incoming (voor zoonlief). Ik heb de zilveren uitvoering gekozen. Het ding doet me wat denken aan mijn tweede horloge toen ik op de lagere school zat (m’n eerste was een Timex opwinder, m’n derde een Pontiac analoge quartz). Ik ben benieuwd naar deze.

Ik ben destijds ook in Oost-Berlijn geweest, eerst verhoord bij Checkpoint Charlie en daarna nog geconfronteerd met iemand die onze groep nauwlettend in de gaten hield. Wat een vreselijke wereld was dat. Vanaf dat je de grens passeerde vòelde je gewoon de negatieve energie. Mensen leefden werkelijk in een hel (op wat bevoorrechte Berlijners na natuurlijk).

Geniet van jouw Berlijnse tijdmachine!

2 likes

Dank je wel!

Dank je wel, het analoge klokje links boven maakt het af.

Dank je wel, “tijdmachine” is een treffende benaming voor deze Casio.

1 like

Van harte Hans met deze NA!
Leuk om het enthousiasme in jouw verhaal te lezen. Veel plezier met deze digitale pols-Japanner!

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd Hans, het is idd value for money. De mijne:

2 likes

Ik kan uit je verhaal drie dingen opmaken.
Je bent een zeer aimabel mens, je hebt een prachtig en cool horloge gekocht, én je leidt een verlicht leven.

Leuk verhaal, gave NA.

Dank

3 likes

Dank je wel, met digitale Japanners heb ik al veel muzikale ervaringen!

Dank je wel, dit horloge is een en al plezier😊!

Dank je wel, wat een prachtige band, als mijn rubber band het ooit gaat begeven, onthoud ik deze mogelijkheid!

Dank je wel, ik probeer me aan dergelijke mooie waarden te houden, maar dat lukt niet altijd.
Het horloge is prachtig, heeft nuttige functies, met een druk op de knop zie je bijvoorbeeld direct hoe laat het in New York is.

3 likes

Blijft leuk een Casio

2 likes

M’n eerste ervaringen met Casio zijn inderdaad leuk👍🏻. Die van jou heeft een fraaie vintage uitstraling!

1 like

Waarschijnlijk niet je laatste Casio. Ze zijn echt heel leuk. :slightly_smiling_face:

2 likes

Casio maakt inderdaad hele leuke horloges voor (vrijwel) ieder budget. Iets met “bang for buck” en zo. Veel plezier ermee!

1 like

Dank je wel en je kunt wel eens gelijk hebben, ik kijk namelijk al met schalkse blikken naar een F91.

Dank je wel, dat heb ik inmiddels ontdekt😀.

Klopt, zeker niet de laatste… zojuist deze besteld, leuke aanbieding bij Zalan do.

1 like

Mijn dochter heeft een F91 en die is echt klein. Voor pols omtrek van max. 16cm schat ik. Bovendien heeft ie echt een heel goedkoop plastic bandje. Is wel te wisselen (18mm) al zitten de bandpennen erg dicht tegen de kast aan. Een 1,2mm dikke NATO gaat er al niet meer doorheen.

1 like

Wat een boel modellen hebben ze, ook een mooie Illuminator, veel plezier er mee gewenst!

Dank je wel voor deze info, die F91 zou dan voor de verzameling worden vintage) en misschien wel voor m’n kleindochter later (nu nog geen 8 maanden).

Voor het echte vintage gevoel zit ik te denken aan een A 171 in de goedkoopste uitvoering, deze is gebaseerd op het eerste Casio horloge uit 1974.

2 likes

Leuk man, denk dat @Dao heel veel leden geïnspireerd heeft :sweat_smile:

:+1:t2:

En @HansT van harte met dit icoon voor de kleine beurs :grin:

6 likes

Dank je wel👍🏻

1 like

Echt een leuk horloge :+1:t2: Ik weet nog goed dat je bij ons op de lagere school rond 1981 er niet bij hoorde zonder Casio :smiley:
Veel draagplezier Hans

1 like