NA: Mijn eerste duiker én eerste groene horloge!

Van de week ontvangen, en nu mag ik een bijzondere aanvulling op mijn collectie vieren:

Overgenomen van een super gewaardeerd forumlid @Riepos (waarvoor dank!) en ik ben er echt ontzettend blij mee!:grin:

Ik hoor je denken, maar wat zit daar dan in🤔
Jawel, het is de Méraud Bonaire MKII in Moss Green.

Het is niet alleen mijn eerste duikhorloge, maar ook mijn eerste horloge met een groene wijzerplaat. En wat voor één! Wow, de matte mosgroene dial is stijlvol ingetogen, met opgelegde indexen vol Super-LumiNova, die overdag subtiel aanwezig zijn en in het donker prachtig oplichten. Geen sunbursteffect, maar juist dat nuchtere, functionele uiterlijk dat perfect bij mijn stijl past.

Specs op een rij:

• 40mm kast, 48mm lug-to-lug, 12,2mm dik en perfect draagbaar::sunglasses:
  • Licht gebold saffierglas en een acrylic bezel;
  • La Joux-Perret G101 automaat slank en betrouwbaar. Je hoort hem wel, hij maakt veel omwentelingen, maar dat vindt ik juist fantastisch. En hij gaat 68uur mee.:open_mouth:
  • Tot 200 meter waterdicht! Het is tenslotte een diver😂

Wat mij vooral aanspreekt, is hoe Méraud erin slaagt om moderne kwaliteit en specs te combineren met echte vintage vibes. De afwerking is verfijnd, de looks zijn stoer maar toch elegant, precies wat ik zocht in mijn eerste duiker. En dan die kleur… moeilijk vast te leggen op foto, maar in het echt zeker een echte blikvanger!:drooling_face:

Zijn er meer Bonaire bezitters hier? Of liefhebbers van groene dials? Laat vooral iets horen, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
En zeker hoe jij nog meer te combineren is, want ik heb er geen metalen bandje voor.

En dan nu nog wat foto’s, want wij houden van foto’s!:joy:

118 likes

Hele toffe duiker. Gefeliciteerd met deze zomerse NA. De groene kleur is :ok_hand:

1 like

Mooie duiker! Lekkere lume! Mooie band combinatie. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd, mooie duiker

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie duiker.

1 like

Die kleur is geweldig! Volgens mij is dat over 50 jaar nog steeds cool.

Prima maat, draag hem met plezier!

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Leuk hoor! Proficiat!
Mooi groen is niet lelijk.
Geniet ervan!

1 like

Mooi deze, zowel qua kleur als vorm! Geniet er van!

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Prachtig gefeliciteerd met deze aanwinst! Persoonlijk had ik juist sunburst groene en iets fellere wijzerplaat gewild, dan had deze zeker in de collectie gezeten. De kast, uurwerk en afwerking zijn gewoon top!

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge en mooie foto’s :ok_hand:

1 like

Mooi ding man, Heel veel plezier ervan.

1 like

Mooie duiker hoor, gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Heel leuk horloge!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Ziet er goed uit!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Sympathiek merk met naar mijn mening één van de beste tropic straps.
Fijn horloge voor de zomer :sunny:

1 like