NA: Mijn eerste duiker

Vandaag zat mijn eerste duikertje bij de post.
Er was geen enkele beweging in de bezel te krijgen, maar uiteindelijk kwam hij toch los. Beetje WD40 en hij kan weer tot 200 meter volgens mij. Wat denken jullie?

Als de WD40 erop zit :smile: en hij weer in mekaar zit zal ik wat echte voor&na foto’s posten.

4 likes

Als je dit ergens op de juiste plek in zee dumpt, komt het waarschijnlijk wel 200 meter diep :frowning:

1 like

Volgens mijn horlogemaker, moet je WD 40 en rubber ringen niet met elkaar mengen. Dus als alles schoon is, smering laten gebeuren door siliconenspray.

Komt wel goed. Beetje poetsen, nieuwe veer voor de bezel zoeken en hij ziet er al een stuk beter uit denk ik. De dial is nog wel prima, de wijzers niet zo, maar daar is wel aan te komen denk ik.

Dat van die wd40 was een grapje :wink:

Ik zag wel een smiley inderdaad, maar het klonk wel serieus! :relaxed:

1 like

Ik heb zelf geen flauw idee, maar zijn er nu mensen hier op het forum die aan de hand van die ene foto weten welk klokje dit is? Ik zou erg onder de indruk zijn…

Not a clue.

Kan zoveel zijn.

Ik denk een tag heuer. :blush:

Welk klokje dit was !!! :joy::joy::joy::joy: Ik behoor niet tot de groep mensen die energie steekt in schroot, maar vind het wel leuk om te zien hoe anderen zich er toch mee vermaken.

Dan zou het een mrp 503305 moeten zijn. Maar die hebben een ander facet op de lugs.

2 likes

Proficiat… veel draagplezier,

Als je hem verkoopt, hou hem dan wel binnen het forum !

Scherp! Ik weet niet wat de toevoeging MRP inhoudt, maar het 503305 gedeelte klopt als een bus:

Wow. Je had natuurlijk een aanwijzing, maar diep respect hoor.

Het is dak er 3 zelf thuis heb :wink:

1 like

De kastmaker. die aan Heuer leverde :wink:

Aha. Is de maker in het geval van deze die ik hier heb liggen dan Brevet? Of is dat iets anders?

Brevet betekent Patent.

503305 is het patentnummer geregistreerd door MRP SA.

Ik ben wel benieuwd naar dit “project”. Succes en keep us posted. :+1:

Zal ik doen. Ik heb gisterenavond meteen wat spulletjes bij Cousins besteld, zoals een nieuwe bezel insert, bezelveren (of hoe die dingen heten) en een set wijzers.
Nu eerst wachten tot dat binnen is. Kan even duren want sommige spulletjes moesten eerst bij Tag heuer vandaan gehaald worden omdat ze niet op voorraad waren.