NA - Mijn eerste 'echte' horloge

Voordat ik lid was geworden was ik zeer gecharmeerd van de Seamaster Diver 300M (41mm) en de Tudor Black Bay 58. Maar ik had alleen nog maar een Apple Watch en het werd hoog tijd voor de ‘real deal’. Iets meer dan twee maanden geleden heb ik mij toch geregistreerd voor het forum. Wat een gouden zet! Want wat ik heb veel gelezen en geleerd. Maar ben ik ook erg aan het twijfelen gebracht.

Zo heb ik sterk getwijfeld aan de Seiko SPB149, de Grand Seiko SBGN005, Speedmaster FOIS en de Seamaster waar ik al vanaf het begin al van gecharmeerd was. Maar de band van de Seamaster vond ik uiteindelijk toch niet zo mooi. Daarnaast ben ik ook (kortstondig) erg gecharmeerd geweest van de Breitling Superocean Heritage II (blauw) maar die is veel te groot voor mijn bescheiden pols omtrek. Kortom, erg veel gezien en voorbij zien komen.

Maar na 2 maanden zowat non stop forum en websites te lezen en alle Youtube filmpjes gezien te hebben kwam ik tot de conclusie dat er maar 1 de ware voor mij is. Daarna ben ik ook daadwerkelijk opzoek gegaan naar een mooi exemplaar en ik slaagde eigenlijk al snel bij @WristCandy, fantastische service gehad, nogmaals dank!

Hierbij dan ook mijn eerste ‘echte’ horloge waar ik ontzettend trots op ben, de BB58!

Het resizen van de band ging erg gemakkelijk met een 1,4 mm schroevendraaier. Heb netjes de band afgeplakt bij het schroeven en het ging allemaal heel simpel. Wel even puzzelen welke stand van de micro aanpassing het beste was en hoeveel links aan welke kant, maar na een half uurtje heb ik voor mij de perfecte fit gevonden. Niet te strak maar ook zeker niet los, zit de hele dag heel comfortabel.

En dan hieronder de wristshot. Ik ben gewoon helemaal verliefd op dit horloge, toen ik deze omdeed wist ik gewoon dat het de juiste was. Tijdens het werk of in de auto, ik zit maar te staren, ik kan er wel de hele dag naar kijken haha. De subtiele maar prachtige goudkleurige indices zijn perfect opgelegd en onder een bepaalde hoek valt het licht op de wijzers waardoor deze helemaal oplichten. Ik word daar wel heel erg blij van!

Ik ga verder genieten van mijn NA en daarna maar is rustig kijken wat deze hobby mij nog meer gaat brengen!

138 likes

Heel mooi! Veel plezier, lekker genieten!

2 likes

Veel draagplezier! Gefeliciteerd. Het enthousiasme spat er van af :+1:

1 like

Mooi man! Mooie foto’s ook. Je weet wat je doet.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Heel mooi.:+1::+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!! Ziet er magnifiek uit!!
“Als een sieraad voor om de pols”.
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

Gefeleciteerd met een pracht van een aanwinst!

1 like

Erg mooi, gefeliciteerd!

1 like

erg gaaf, gefeliciteerd!

1 like

Lekker eerste echte horloge, gefeliciteerd

1 like

Klinkt als een weloverwogen en daarmee perfecte keuze :+1:
Heel veel plezier van deze mooie NA!

1 like

Nice :star_struck:

1 like

Slim aangepakt om eerst de tijd te nemen om lekker te lezen en verdiepen in de opties. Het resultaat mag er zijn :ok_hand: geniet er van

1 like

Heel mooi horloge en hij staat je geweldig, congratz! :tada::+1:

1 like

Mooie aanwinst! Have fun!

Groet!

1 like

Zeer mooi ding! Je “proces” in de zoektocht naar “de” klok is heel herkenbaar. Veel plezier ermee!

1 like

Heeeel mooi ! En wat een binnenkomer als eerste “echte” horloge.
Goede maat ook en gewoon een prachtig horloge.
Gefeliciteerd!

2 likes

Gaaf ding! Geniet ervan!

2 likes

Tof horloge! Geniet ervan!

1 like