NA: Mijn eerste Grand Seiko sbgr023

SBRG023

Vorige week is deze schitterende Grand Seiko in mijn bezit gekomen vanuit een erkende juwelier in Den Haag. Heb hem aldaar eerst in het echt gepast en na wat wikken en wegen per post laten komen.

Blij al een kind het horloge uitgepakt en goed bekeken. En wauw wat een genot zeg een Grand Seiko. Het is mijn eerste in de collectie. Ik ben echt onder de indruk van de lijnen, afwerking, speling met licht, precisie, en de algehele feel en indruk die het maakt. De maat van 37 mm bevalt mij perfect. Valt mooi weg op mn pols en draagt met groot comfort.
Hij zit me ook als gegoten en het past helemaal bij mij! Voelt goed dus.

Ik heb hem meteen op leer geknald want ik ben van nature geen staaldrager. Heb subtiele polsen en vind leer warmer en mooier staan. Dus meteen op een band van Ko_ gezet, die ik oorspronkelijk voor mijn Speedmaster had aangeschaft maar hij doet het hier ook goed op, al zeg ik het zelf. Accentueert mooi de zwarte wijzerplaat.

De tijd heb ik met teletext gelijk gezet en na een week dragen (6 dagen eigenlijk) loopt hij slechts 6 seconde achter. Mooie score lijkt mij! Het Caliber 9S55 loopt ook mooi zeg, met 28,800 beat/uur. Hoe is dat bij jouw GS?

Wat mij ook bevalt, en positief opvalt is dat op mijn verjaardag vrienden het herkennen als: “oh mooie Seiko, dat is wel een bekend merk he.” Dit zei iemand met een Daniel Wellington om. En dan zelf een binnenpretje hebben met wat het echt is :stuck_out_tongue: Ik hoef het ook niet aan iedereen uit te leggen, wat een Grand Seiko werkelijk inhoudt. Vind ik ergens ook wel iets leuks hebben. Is dit herkenbaar?

Ik ga er heel veel plezier van hebben!
Bedankt voor het lezen.

Ramon

81 likes

Prachtig Ramon! Van harte met dit mooie kunst uurwerk!

Ja, ook de 28800 loopt prachtig.

1 like

Gefeliciteerd, het regent Grand Seiko’s op het moment! Dit is een mooie kastvorm vind ik, lijkt op die van mijn SBGA001, al is die 41mm. Hij doet het inderdaad ook mooi op leer.

1 like

Prachtig! enorm veel plezier toegewenst met deze schitterende NA!

1 like

Prachtig horloge heb je daar gekocht! :ok_hand:

Van harte en heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Heb het even bekeken op YT en zeker vergelijkbaar ja! Ook heel mooi!

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Prachtig Ramon, heel veel plezier ermee gewenst!

1 like

Mooie gs past perfect om jouw pols. Geniet er van :+1::+1:

1 like

Kortweg prachtig en past jou goed.

1 like

Mooi Ramon!
Ben zelf ook weg van dit model en de kastvorm.
Geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een wervelende aanwinst!!
Ik wens je er een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooie GS :heart_eyes:

Enkel die racing strap vind ik persoonlijk wat minder passen … zou 'm op een zwarte croco knallen.

1 like

Schitterend! Geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge. Kenners herkennen een GS direct hoor!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Mooi ding hoor! Die kast is echt zwaar :ok_hand: Zwart leer staat inderdaad heel goed.

1 like

Geweldige GS
Proficiat met de NA
Draag hem met liefde.

P.S. een mooie bruine of zwarte alligator zou hem mooi staan.

1 like

Gefeliciteerd. Mooie aanwinst voor hopelijk heel veel draagplezier.

1 like