NA (Mijn eerste hier) Squale 1521 Black Polished

Zoals een enkeling hier misschien heeft meegekregen ben ik afgelopen maand bezig geweest met een zoektocht naar een nieuw horloge.
De reden hiervan was dat ik in maart jarig ben geweest en van mijn vrouw en ouders een zegelring cadeau kreeg. Na even overwegen besloot ik die terug te brengen naar de juwelier waar hij vandaan kwam omdat het niet was wat ik zocht. Ik zat dus met een budget van €800,- en besloot hier een horloge voor uit te zoeken.

Ik had eerder al wel interesse in horloges maar de horloges die ik zelf had aangeschaft waren maximaal €200,- allemaal met Quartz uurwerk en van merken als Hugo Boss, Micheal Kors en Tommy Hilfiger. Daarnaast droeg ik vrijwel dagelijks de Seiko Chronograph perpetual die mijn vader had gekregen van zijn werkgever toen hij met pensioen ging en hij niet hoefde te hebben.

Mijn zoektocht begon met een google zoekopdracht die mij tot dit forum leidde. Eenmaal hier aangekomen ben ik als een bezetene aan het lezen geslagen, ik heb vele topics doorgestruind op zoek naar voorbeelden van horloges om erachter te komen wat ik überhaupt mooi vind en waar ik op zoek naar was. Door dit zoeken kwam ik erop uit dat duikers vooral mijn interesse wekken. Ik denk dat er iets is in de functionele ervan maar ook het feit dat het horloges zijn die in essentie gemaakt zijn om natuurgeweld te weerstaan voegt iets toe aan de romantiek ervan.

Ik had inmiddels een aardige lijst met opties binnen het budget die mij esthetisch aanspraken hier stonden onder meer de Halios Fairwind, de Glycine Combat Sub en de Baltic Aquascaphe in. Maar ook de Squale 1521 die mij aan sprak vanaf de eerste foto die ik ervan zag. Deze was met een nieuwprijs van zo’n €1000,- eigenlijk te duur maar ik kreeg hem niet uit mijn hoofd. Om advies in te winnen heb ik vervolgens vervolgens besloten hier een account aan te maken en een topic te starten. In dat topic ben ik enorm geholpen door forumleden die hun ervaringen, adviezen en aanbevelingen met me hebben gedeeld.

Ik heb een tijdje getwijfeld over de Baltic en bijna een Certina DS Action Diver gekocht maar ervan af gezien nadat ik hem had gepast en hij het toch net niet voor me was. Toen ik vervolgens bij Amsterdam vintage Watch Co. De Squale 1521 om had wist ik dat ik om was. Ik besloot gezien het budget te wachten op een mooie pre-owned. Precies toen mijn geduld op begon te raken kreeg ik een berichtje van @royke74 van Q-watches die een vraag van mij in het “Squale only” topic had zien staan. Ik heb mijn budget nog ietsjes opgerekt en Roy heeft een geweldige deal voor me kunnen maken, waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben! Zonder zijn berichtje had ik nu waarschijnlijk nog nagelbijtend zitten wachten op mijn 1521.

Ik heb hem nu inmiddels iets meer dan een week in mijn bezit en ben er met de dag blijer mee. Dit horloge is het startpunt van een verzameling die hopelijk nog jaren mag groeien. Bedankt naar iedereen die heeft meegedacht, ervaringen heeft gedeeld en heeft gereageerd op mijn vragen. Mijn interesse in de kunst van horloges is flink aangewakkerd en dit forum heeft daar een groot aandeel in gehad.

Er zat een productiefoutje in de Mesh band waarop hij geleverd is. Toen ik Roy dit liet weten heeft hij direct een nieuwe band bij Squale besteld. Nogmaals bedankt @royke74 , voor je hulp, voor de deal en voor de perfecte service.

Hier de plaatjes na het lange verhaal! :smile:

IMG_3334|690x460

81 likes

Mooi hoor! Het blijft een prachtige kastvorm. :ok_hand:

2 likes

5 likes

image

Een echt prachtige aanwinst waar je nog veel plezier aan gaat beleven

4 likes

heel fraai! geniet ervan

1 like

Prachtige aanwinst. Geniet ervan. :+1:

1 like

Leuk voor je, geniet ervan!

1 like

Lekkere aanwinst! Geniet ervan.

1 like

Chique horloge ! Geniet ervan.

1 like

Squalekker deze 1521 :+1: Geniet ervan! Ikzelf raak nu nog meer overtuigd om er dan ook maar voor te gaan :sweat_smile:.

4 likes

Haha doen! Ik zag in een ander topic dat je hem even hebt kunnen uitproberen, hoe vond je hem zitten?

Gefeliciteerd, en groeten van z’n blauwe neef.

Fijne horloges.

1 like

image

Thanks! Was nog even lastig kiezen of het zwart of blauw moest worden voor me. Hoop stiekem dat die blauwe er ooit nog bij komt :grin:

Geniet ervan Mick.
Op de mesh is het straks weer een heel ander horloge. Deze lederen band staat hem ook prachtig overigens :ok_hand: een 1521 kan veel bandjes hebben dus je hebt nog wat te doen wellicht :sweat_smile:

Je weet ons te vinden hè :innocent:

2 likes

Mooi horloge. Gefeliciteerd. Geniet ervan.

1 like

Mooie start voor een verzameling, absoluut een goede keuze :+1:t3::ok_hand:t3:

1 like

Lekker man! Veel draagplezier

1 like

proficiat met deze mooie aanwinst, veel draagplezier toegewenst!

1 like

Prachtig horloge! Leuk verhaal ook. Heel veel draagplezier gewenst!

1 like