Ontzettend leuk. Ik begrijp helemaal dat het kostbare herinneringen geeft. Persoonlijk deed ik niks aan het horloge. De krassen zijn onderdeel van je jeugd.
Heel gaaf dat je hem terug hebt gevonden
Mag ik de krassen wegpolijsten. Niets vervangen. De karakter blijft wel intact. Ik zou ze niet geheel weghalen. Mijn handen jeuken. Doe het puur als HF dienst. Voor de lol. Deze was ook ondoorzichtig. Was van de jaren 80
Mooi verhaal, service beurt laten uitvoeren en dan zo af en toe eens laten lopen, kan je rustig herinneringen ophalen van je jeugd , tenminste dat doe ik met mijn allereerste horloge dat ik ondertussen 15 jaar geleden terugvond na het overlijden van mijn vader. Het horloge is ondertussen 49) jaar oud, jaja :smile
Dat kan ik mij zeker voorstellen, prachtig man
Super cool dat je dit terug hebt gekregen. Ik had zoiets met een simpel Hema quartz horloge, maar die is echt weg, net als mijn ouders.
Gecondoleerd met je verlies, maar gefeliciteerd met deze herinnering. Ik ga je niet vertellen dat je er zuinig op moet zijn, want uit je verhaal blijkt dat je dit op waarde weet te schatten.
De V&D. Man. Daar mocht ik ooit samen met m’n ouders een PC kopen. Het was een grote klap geld voor die mensen, maar 33 jaar later is het nog steeds m’n brood, de ICT. Het was een Vendex Headstart Explorer.
Uweetwel, toen de Dixons nog hypermodern was.
Dank allemaal voor jullie aardige opmerkingen! Zeer gewaardeerd.
Sinds gisteren kan ik alleen maar naar dit klokje kijken. Heb het de hele dag vast. Ben er zo trots op. Wat nou Sinn EZM13? Hanhart 417ES?
V&D horloge rules them all.
Dank @BroederBill voor jouw genereuze aanbod. Ik wil hier nog even over nadenken, want zoals ik hier al las, het zijn wel krassen van een 7-jarig kind.
En het mooiste vind ik dan ergens nog, dat mijn moeder het de moeite waard heeft gevonden om het goed op te bergen.
Nogmaals bedankt voor het horloge mam!
Sweet memories, altijd leuk. Ik heb geloof ik ook mijn eerste horloge gekregen bij V&D toen ik 7 jaar was, ter gelegenheid van mijn eerste heilige communie. Was een handopwinder want ik mocht maar 10 slagen aan het knopje draaien, anders zou de veer stuk gaan. Mooi dat jij hem nog wel hebt, koester & geniet
Wat super dat je die terug gevonden hebt! Beetje Doxa vibes krijg ik van de indices. Snap dat je het glaasje niet wilt laten vervangen. Al zou ik het wellicht wel doen, dan is hij weer in oude glorie hersteld.
Supermooi man.
Beurtje, nieuw glaasje en koesteren.
En dat zijn de mooiste.
Motortje opknappen en de rest lekker zo laten.
Waarschijnlijk ga je hem toch niet dagelijks dragen dus voor de functionaliteit hoef je het niet te doen.
Mijn eerste automaat en favoriete horloge zit inmiddels ook vol met butsen en krassen en heeft een bijna blanco bezel met dank aan m’n kinderen. No way dat ik dat ga opknappen. Ik weet van bijna elke kras hoe die erop is gekomen. Allemaal mooie herinneringen
Na 50 jaar dezelfde NA. Da’s uniek. Fijn dat je dit horloge hebt teruggevonden en kunt bewaren als aandenken.