NA: mijn eerste horloge

Daadwerkelijk mijn allereerste horloge.

Ik zal destijds 7 jaar geweest zijn, volgens mijn vader. Samen met vader en moeder uitgezocht bij de V&D.

Het horloge kwam tevoorschijn uit een kistje, ver weg gestopt achter in een kast in een ander kistje. Na het overlijden van mijn moeder ruim zes maanden geleden komen we zo af en toe nog wat dingen tegen die in een eerder stadium waren blijven liggen.

Op een (soort van) Bund strap. Dat vond ik stoer, zei mijn vader. Het is nog het originele bandje al is het leertje nu erg droog en kwetsbaar.
Immers, het horloge is zeker 50 jaar oud!

En wat schetst mijn verbazing: een paar slingers aan de kroon en hij loopt nog!

Super goeie specs ook.

Het bestaan van dit horloge was ik vergeten. Het doet me heel wat dat ik dit cadeautje terug heb ontvangen.
Nogmaals blij verrast met een horloge.
Maar liefst 50 jaar na de eerste keer.

Het virus werd dus toen al geïnjecteerd.
Nodeloos te zeggen dat deze in de collectie blijft.

96 likes

Wat gaaf dat je dit horloge hebt terug gevonden :ok_hand:t2:

2 likes

Mooi verhaal…
Je kan een nieuw glaasje doen, en weer gaan dragen.

2 likes

Wat ontzettend mooi!
Zo’n vergeten moment uit het verleden gevangen in een horloge. Onbetaalbaar :star_struck:

2 likes

Leuk horloge! Vooral bijzondere secondewijzer! Ik zou eerst proberen de krasjes uit het glaasje te schuren/polijsten. Misschien is vervanging dan helemaal niet nodig. Verwacht echter niets (meer) van de ‘waterprotected’ spec!

1 like

Velona, het huismerk van de V&D .
Leuk om je oude horloge weer terug te hebben.

2 likes

Mooi man :+1:. Ik zou er ook inderdaad een nieuw glaasje in laten zetten (kan nooit veel kosten) en het horloge koesteren c.q. dragen.

1 like

Priceless en goed begin van het weekend, koesteren deze eerste!

1 like

Heel bijzondere vondst.
Erg leuk gevolg van een nare gebeurtenis.

1 like

Grappig, rond die leeftijd heb ik hetzelfde horloge gehad (ben 58 :wink:) alleen dan zonder de felle oranje markeringen.

Wat ik er nog van weet is dat ik de blauwe wijzerplaat echt fantastisch mooi vond.

1 like

Tof horloge, leuk verhaal. Persoonlijk vind ik dit toch wat leuker dan een flikflak😉

1 like

Geweldig dat je 'm nog/weer hebt! Glaasje idd polishen of vervangen en deze kan zeker ook wel 'n servicebeurtje gebruiken, na al die jaren.

1 like

Leuk dat hij teruggevonden is!

Nieuw glaasje kan altijd nog vind ik. Dit geeft prachtig weer hoe intensief je hem gedragen hebt en dat je hem bij alles wat je deed om had. Dat maakt het verhaal compleet.

1 like

Ontzettend tof dat jij je allereerste horloge hebt teruggevonden. NA van de Week :muscle:t3:

2 likes

Toffe vondst!

“Antichoc”, betekent dat dat je hem gewoon in je glaasje chocomel kon laten vallen? :grimacing:

4 likes

Gaaf horloge.

1 like

Fantastische vondst! Koesteren!
Veel plezier voor de tweede keer :grin:

1 like

Leuke vondst en idd. de Velonaatjes het huismerk van V&D.

1 like

Herkenbaar verhaal: mijn eerste horloge ook op mijn 7e en bij V&D uit de vitrine. Alleen die van mij bestaat beslist niet meer :sweat_smile:

1 like

Heb nog wat zitten poetsen. Eerst heel voorzichtig de kast, euh, het kastje. De diepere krassen gaan er niet uit. Dan ga ik door de goudlaag :stuck_out_tongue_winking_eye: heen.
Het glaasje met polymath, maar dat doet niks. Te diep. Wetsanden wellicht eerst. Nieuw glaasje wil ik eigenlijk niet.
Dit moet het maar zijn.

Er is mee buiten gespeeld, gevoetbald, in bomen geklommen en weet ik wat meer.
En het wonderbaarlijke is dat hij nog steeds loopt. En op tijd ook nog.
Dat had ik absoluut al nooit verwacht.

4 likes