Goedenavond allemaal!
Dit is de 1e keer dat ik iets post op het forum. Ik lees al langere tijd mee maar er nog niet toe gekoken om zelf iets te posten. Al jaren ben ik zeer geïnteresseerd in horloges en ik heb ondertussen al een aantal horloges in mijn collectie zitten. De collectie is gevarieerd met onder andere Tag Heuer Carrera, Seiko (Honda F1 Racing), Tissot T-Touch, Swatch, TW Steel, Fossil, Baume & Mercier, Garmin maar ook een Ventura v-tec (erg mooi!). De collectie is quartz waarbij mijn Tag Heuer Carrera wel een automaat is.
Maar al jaren staan enkele mooie horloges op mijn shortlist waarbij de IWC Big Pilot 43 op nummer 1 staat. Maar om nou zoveel geld aan mijzelf uit te geven had ik toch altijd moeite mee. Toch bleef het kriebelen en uiteindelijk op de allerlaatste dag van 2022 heb ik toch de knoop maar doorgehakt. Ik ben naar Van Willegen in Rotterdam gegaan om de IWC Big Pilot nog een keer te passen, weer verliefd te worden en te besluiten dit wonderschone horloge toch aan te schaffen. En wat een beauty is het. Met een diameter van 43mm geen klein horloge maar past toch mooi om de pols. De grote kroon vind ik het er helemaal bij passen en ondanks dat ik al mijn horloges vóór de knokkel op mijn pols draag vind ik de kroon daar niet storend.
Wat vind ik mooi aan het horloge? De historie, de prachtige helder afleesbare blauwe wijzerplaat met witte cijfers, de gepolijste kast met groot oog voor de details en natuurlijk de opengewerkte achterzijde van het horloge waar het IWC Caliber 82100 ligt te schitteren. Kortom, een horloge wat voor mij eigenlijk geen minpunten heeft. Ondanks de grootte valt het horloge toch niet echt op en alleen als je iets van horloges afweet besef je wat voor bijzonder horloge het is.
Ik heb het nu al 10 dagen vrijwel 24/7 om en ik ben er erg tevreden mee. Nog geen spijt van de aanschaf in ieder geval. Onderstaand enkele foto’s van de aanwinst. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.
Ben ik nu klaar met horloges kopen? Nee, ik vrees van niet. Op mijn verlanglijst staan nog een Tag Heuer Monaco Caliber 11, een Van der Gang Classic GMT en een Meistersinger Singularis. Maar ja, daar moet ik nog even voor sparen. Eerst maar genieten van mijn IWC Big Pilot!