NA: Mijn eerste 'Luxe' horloge

Hoi allemaal,
Na een ruime tijd al jullie verhalen gelezen te hebben op dit forum heb ik sinds kort zelf ook een account aangemaakt. Ik ben Shaquille, 24 jaar oud en ik ben sinds jongs af aan al een liefhebber van horloges. Ik denk dat mijn liefde voor horloges bestaat uit de techniek achter een horloge en omdat ze een unieke uitdrukking zijn van iemands persoonlijkheid.

Zelf ben ik een groot fan van Seiko. Voornamelijk de kleinere modellen (36 t/m 38mm). Ik draag mijn seiko snkl45k1 bijna elke dag. Ook ben ik fan van de modellen waar menig mens alleen maar van kan dromen denk aan Rolex, AP, PP, Omega, A. Lange & Söhne en Tudor.

Sinds Watches & Wonders '23 is er iets blijven knagen. Tudor kwam namelijk met een paar hele mooie modellen op de markt. Initieel was het liefde op het eerste gezicht met de nieuwe black bay met de rode bezel en five-link bracelet. maar ook de nieuwe black bay 54 sprak mij erg aan.

Een paar maanden geleden ben ik met een vriend op motorvakantie naar Duitsland gegaan. Omdat het weer erg tegenzat zijn we het centrum van Keulen in geweest om daar te slenteren door de stad. Wat blijkt, Er bevinden zich 4 AD’s in dat centrum. Dus wij stappen eentje binnen want mijn maat had zijn ogen al een tijdje op een Longines hydroconquest. Geslaagd!

waar hij aan het genieten was van zijn nieuwe aanwinst kwam ik voor het eerst oog in oog met de nieuwe black bay met rode bezel en de black bay 54.
Ik heb ze allebei mogen passen en ben tot de conclusie gekomen dat de black bay in 41mm toch net te groot is voor mijn gevoel. De black bay 54 daarintegen. Oplsag verliefd. De proporties, de kleuren, de afwerking. Het klopte allemaal. Vanaf dat moment wist ik, Ik moet hem hebben.

ondanks dat ik hem daar kon kopen heb ik dat niet gedaan. Ik dacht namelijk als ik deze bij schaap en citroen in de buurt haal is de aanschaf van een Rolex in de toekomst misschien wat makkelijker. Ik koop hem wel in NL. Het is immers geen Rolex waar niet aan te komen is. Nou, wat ik heb dat onderschat. Dezelfde week dat we terug zijn gekomen uit Duitsland heb ik S&C Rotterdam bezocht… helaas niet op voorraad en veel vraag naar. S&C Den Haag dan? Ook niet. Ze hadden net eentje op rubber verkocht dus konden me niet helpen. shit, dacht ik. ik had hem gewoon in Duitsland moeten kopen. Een paar weken daarna verbleef ik een weekje in Amsterdam met mijn vriendin. In die week heb ik S&C Amsterdam bezocht. helaas ook niks. Gassan Dam dan? ook niet. Oke Gassan Uilenburgerstraat moet hem wel hebben… maar nee. Ook daar geen succes. Ik baalde als een stekker.

3 Maanden later ging mijn schoonfamilie een dagje naar Duitsland. toevallig ook naar Keulen. Ik zou initieel niet mee gaan vanwege werk maar ik heb een dag van tevoren iets kunnen regelen om toch mee te kunnen. Mijn vriendin wist al dat het niet de gezelligheid was die mij doen heeft besluiten om toch mee te gaan :wink:

Eenmaal aangekomen heb ik de 1e van de 4 AD’s bezocht. Helaas daar geen succes.
Daarna doorgelopen naar de Tudor boutique. Ook daar geen succes. Daarna met de familie de Dom van Keulen bezocht, de kabelbaan over de rijn genomen en met de deelstep teruggegaan naar het centrum om wat te gaan eten. het is op dat moment al tegen 17u aan en de tijd begint te tikken. mijn schoonbroertje en ik gaan samen op pad naar 3e AD van de dag. Hoewel de verkoopster initieel vertelde dat ze er 1 voor me hebben sloeg mijn vreugde om in teleurstelling toen ze me vertelde dat ze zich had vergist… ook daar geen succes.

Nog 1 AD over. 5 minuten lopen. Ik had de hoop al opgegeven. Terwijl ik erheen loop zeg ik tegen mijn schoonbroertje, Ik zie het somber in, maar niet geschoten is altijd mis. Ik zie de dealer al van een afstand. Ik loop naar de etalage en wat zie ik daar nou? Een Tudor black bay 54 op een stalen band! Snel naar binnen met een grote grijns op m’n gezicht. De deal was snel gesloten en ik ben nu trotse eigenaar van mijn eerste luxe horloge. Een Tudor black bay 54!

252 likes

Van harte!! Nu lekker genieten, dat doe ik ook namelijk

19 likes

:star_struck: Ja een toffe aanwinst :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Ziet er magnifiek uit!!
Draag hem met fierheid.:watch:

En dat geldt ook voor de Longines!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd. Je lange zoektocht maakt hem bog mooier natuurlijk

1 like

Prachtig horloge. Een klassieker. Van harte en geniet er met volle teugen van!

1 like

Flinke zoektocht, gefeliciteerd
Had je de meeste ad’s niet beter eerst even kunnen bellen? Had je nogal wat kilometers gescheeld :joy:

1 like

Wat een leuk verhaal en mooi keuze dit horloge.
Gefeliciteerd en veel plezier hier op het forum.

1 like

Gave intro Shaq! Van harte welkom en gefeliciteerd met deze aanwinst :+1:

1 like

Tudor in koppelverkoop doen ze liever niet dacht ik.

Verder mooie aanwinst! Geniet er van!

1 like

Prachtige aanwinst :ok_hand: met een onvergetelijke zoektocht en dus proficiat ! :+1:

1 like

Ja dat had ik beter moeten doen eigenlijk. Maar dit houdt het spannend :joy:

2 likes

De term koppelverkoop is mij onbekend. Kan je dit verder toelichten?

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je NA. Prachtig horloge in een mooie maat. Ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben.

1 like

Welkom Shaquille en wat een geweldig avontuur om je Tudor te scoren! Draag je BB54 in goede gezondheid.

PS heb je in 2017 stage gelopen bij een zeker blauw merk? @shaquille25live

1 like

Van harte welkom Shaquille :+1:
Wat een zoektocht maar gelukkig succesvol, gefeliciteerd met deze prachtige NA!

1 like

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi verhaal. Van harte met je aanwinst!

1 like

Hoi Shaquille, welkom op het forum, gelijk een topper te pakken! Mooi verhaal, de aanhouder wint. Gefeliciteerd :ok_hand: Ik hoop ook je andere horloges te zien.

1 like

Welkom Shaquille op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Van harte met de NA!

Een mooie tijd hier toegewenst en veel draagplezier van de Tudor!

1 like